fredag 5 februari 2010

Nytt köksbord

Mitt lilla kök har fått sig ett specialdesignat bord. Undertecknat jag och pappa. Jag skulle bygga bordet men pappa var så ivrig. 3 mahognyplankor limmades ihop. Under bordet finns en konstruktion som gör att man kan haka på en påbyggnadsskiva. Och så slutligen monterades detta på en gjutjärnsfot.

På bordet står 10 rosor. Jag blev så glad och överraskad. Mammas eritreanska-kaffereps-gäng hade skramlat ihop till en examensbukett till mig. Färska blommor hemma blir man verkligen glad av.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så stiligt det blev!! Ska bli trevligt att komma på ett glas vin därvidbordet:) Men du, det ser otroligt städat ut, du har väl inte gjort det bara för fottot skull? Mwhahaha:)

Så skolan är klar nu GRATTIS!!!! vi får fira senare ha det bäst my darling! XXXX

Lady Thirty sa...

vilket fint bord!
kram
lady thirty

Anonym sa...

det är såå fint! och är väldans bra att äta vid, det har jag fått erfara minsann!
hoppas allt är bra med dej! jag kanske ska ta en skridskotur på brunnsviken eller trekanten idag! Kram

Daisy sa...

Vad händigt att bygga ett alldeles eget bord! jag har skickat en bloggutmaning till dig, se min blogg.

Semhar 2 da K sa...

Såååå FINT! Jag tuppar av. Sjukt imponerad är jag av dig o pappsen!
O morsorna är bara för goa!
Bra jobbat syrran.

Puss

metamorphosis sa...

Får väl säga grattis till examen nu då! :-)

Stiligt blev då bordet iaf! Gillar gjutjärnsfoten. Gav fina asossiationer till gamla trampsymaskiner...