söndag 3 januari 2010

En skumraskens bildserie med blåstick




En snabb uppdatering av min tillvaro lyder så här:
Jag har varit i Strängnäs i massa härliga dagar. Vi bastar och spelar hockey-spel. Jag har otippat nog dominerat över Jonas. Nyåret firades i E-tuna med rappakalja och nice sällskap.
En väldigt läskig grej är att min kusin är 1 av de 3 som hamnade i lavinen i Åre igår. Mitt hjärta hoppade ett sånt där obehagligt extra hopp. Man blir läskigt påmind om hur snabbt livet kan ändras. Förutom en pajad axel klarade han sig dock förhållandevis bra.

Jag har en tenta som hänger över huvudet som en våt möglig gammal filt. Men idag struntar jag i det. Vi drar till Stockholm snart. Det blir raka vägen till bio och Avatar med 3D glajjor. Ska bli intressant.

7 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Helt otroliga bilder,som vanligt! Ja,tänk att livet kan bli nåt helt annat...på ett ögonblick,de gäler att ta vara på varje dag!

prylpinglan sa...

nu har du gjorde de igen! fantastiska bilder!
men va fruktansvärt med kusinen i lavinen. vilken lättnad att han klarade sig så pass bra.
å du, vi följer gärna med på bio när ni kommer hem! kram

Toril sa...

Skitsnygga bilder som får mig att längta ännu mer efter en riktig kamera....
Ha en fin dag å på bion!
Ps. det var skönt att de lyckades gräva fram alla oskadda...

Lina sa...

Isande och vackert, du är vacker.
Jag hoppas du har hört det förr.
/Lina

Krickelin sa...

fantastiska foton, heja dig! Läskigt med kusinen, tur att det gick bra. Vi var på 3D avatar för någon vecka sen, den var grymt cool. Ha det fint.

metamorphosis sa...

Kan vara bra med lite bio ibland för att ta bort tankarna från tentor och livets sköra tråd...

Skönt iaf att kusinen din kom undan så bra som han gjorde från lavinen!

Kram

Anonym sa...

älskar bild nr 2! min fina mästerfotograf! Hoppas första jobbdan gick bra idag! hejar på dej! Puss <3