lördag 16 januari 2010

På väg till jobbet i ottan


Bilderna tog jag igår morse. Landskapet ute är ju som en saga. Och tidigt på morgonen när det inte är så mycket folk ute och det enda ljus som finns är gatlyktornas, då tror man att man ingår i en saga. Man tror att snölandskapet man ser är illustrationer från någon Elsa Bescow bok, kanske Olles skidfärd.

Idag fick jag dock sova ut. Riktigt behövligt var det. Jag är ju ingen morgonmänniska. Fast vissa morgnar tycker jag att det är helt ok att stiga upp runt 06:00.  Andra dagar är....... dock dom flesta dagarna. Trötta med andra ord. Jag körde den där sköna varianten imorse dvs. satte väckarklockan på 07:00. Bara för att få höra den ringa, stänga av den och somna om, aah.

Jag har nu varit en heltidsarbetare i 9 dagar. Och allt känns bra förutom att jag kanske har en tenta kvar innan examen......men det tänker vi inte på nu. Nä istället vill jag berätta att 4 små människor beräknas födas i min nära kompiskrets under 2010. Så härligt. Även många vänner som fyller 30 detta år. Det betyder mycket firande. Först ut var Sonah som fyllde år i tidags, Grattis kompis!

Nu är klockan närmare 14:00 jag sitter fortfarande i pyjamas men har planer på att ta ett bad. Reprisen av let`s dance är på i bakgrunden och kaffet är kallt. Efter badet ska jag grädda pannkakor. Kvällen lutar åt någon form av utgång.

Trevlig lördag vänner! och hoppas du kom fram bra till Grekland, Erika!?

6 kommentarer:

Daisy sa...

Kolossalt vackra bilder!

Anonym sa...

håller med daisy! makalöst vackra bilder! så fina ihop också! du är duktig på det där med att komponera en stämning! snart kanske vi blir nästan co-workers..nästan! :) man kan ju alltid hoppas! Puss

Bara barah sa...

Tack flickor! Åh Helena vad jag hoppas att du får jobbet och att du vill ha det!

Anonym sa...

Yassu!

jo jag har kommit fram! Lite läskigt var det då vi insåg att vi skulle åka ett miniplan till polen.. fastän det kändes svajjing landade vi fin fint! Satte igång och jobbade direkt igår lika bra det:) idag har vi kollat runt lite fått lite aten feeling, känns som det kommer bli ok detta! men nu ska jag ta igen mina missade sovtimmar så hörs snart och du, fin fina bilderna blev!

kram

metamorphosis sa...

Det är ju tur att det kan vara vackert, även om det är tidigt eller fasligt kallt...

att ta det luuuuungt på helgen tror jag är väldigt bra. Det finns nog många knasiga, tidiga, stressiga dagar för att räcka och bli över!

Lady Thirty sa...

det har varit fantastiskt vackert ute den senaste tiden.
härom kvällen när jag traskade hem från jobbet så kändes det som om jag gick omkring i en sagovärld. härligt!

vad kul med nya bebisar och trettioårs fester! tror inte att vi har nån som ska ha barn (inte som jag vet än iallafall)eller fylla trettio i år. får nog ställa till med en egen fest för jag kommer ju alltid att vara lady thirty och fyller ju 30 varenda år ;)
ha en finfin vecka!
kramelikram