tisdag 5 januari 2010

Inramat och utramat



Några bilder hängs upp i ram andra med nål. Det blir liksom deras lott i livet. Inte sagt att det är sämre att hänga uppe med nål som man kanske kan tro. Jag gillar ju att rama in fina grejer. Men en del bilder är så klara och fulländade så att en ram vore en skymf. De är starka i sig själv så de kan hänga uppe nakna utan pråliga ramar. De måste få stråla i sin glans helt enkelt. Nu kanske ni tror att jag rättfärdigar faktumet att det inte finns tillräckligt med ramar. Men hur det är med den saken får vi kanske aldrig veta.

7 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Jag håller med,en del saker ska få hänga fritt,en ram ska inte ta ifrån nån glans, för så är det verkligen...själv har jag aldrig ramat in något jag själv målat...de ska få stå för sig själv...

Anonym sa...

åh du har gjort om på väggen igen! så fint! älskar blandingen med inramat och oinramat sida vid sida! hoppas du inte hinner ändra innan jag kommer och hälsar på nästa gång! vill se irl! lycka till imorrn på första jobbdan! ska tänka på dej hela tiden! Puss

Fröken Blund sa...

när du skrev om julen och skilsmässobarn så kändes det som om huden reste sig från armarna. inte bara arm-håren liksom.


och vilken fin tavelvägg.

och vilken fin blogg. men det har jag sagt förut va? ;)
finblogg.finblogg.finblogg.
man kan säga det hur många gånger som helst. visst?

gott nytt år!kram.

Toril sa...

Fin vägg...funderar på att göra nåt liknande i mitt kök...har så mycket gamla bilder på alla de mina å merparten av dem lever ju inte längre så det hade varit fint å se dem där på sin vägg...
Allt gott!

Bara barah sa...

Glad ja blir att ni gillar!

Ha ha kul det skulle va om de små 8- åringarna sprang runt med överkammade frisyrer. Å Fröken blund slår dank, fint du skrev om jul-inlägget. Man blir ju så rörd på någevis när det man skriver uppskattas. Åh Toril, vilken fin ide att hedra dina bortgångna med en fotovägg!

Krickelin sa...

Åh, så himla fint. Helt i min smak. Galet bra, heja dig.

Tjuettan sa...

Din tavelvägg var inte heller så pjåkig ;)