söndag 25 januari 2009

Arga klackar

Man möter dom då och då. Ibland uppmärksammas de inte, som typ i ett trafikmyller. Sedan finns det gånger som i förrgår när man sitter i sin "lugna vrå" på bibblan (alternativt en öde inomhus-perrong) och från ingenstans dyker de bara upp..... med extremt tydligt bankande steg går de från hylla till hylla.... ! Stommen är en spik vilket kan liknas vid vårt skelett. Det arga tillståndet uppnås oftast när spiken blivit blottad. Dom sitter ofta på en brun stövel som i sin tur bärs av en person av det kvinnliga könet. Faktumet att de är arga har oftast ingenting med ägarinnan att göra. Man hör på långa vägar att dom med hela sin kraft försöker knäcka det hårdaste stengolven, eller åtminstone åsamka de en spricka.....
Dom är arga och dom vill tala om att de minsann inte tänker klacka om sig, gå med lättare steg eller förflytta tyngden från häl till tå......... jag talar om dom arga klackarna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Detta kallar jag en RIVSTART av bloggen! Vad kul skrivet! Bloggen har redan intagit en plats i fliken "mina favoriter" och jag kommer bli en flitig besökare! får se om jag själv tar mig i kragen en vacker dag! du är bäst! Kram Helena

prylpinglan sa...

Haha way to go barabarah! visst jo, finns de gott om arga klackar... jag önskar dock att jag kunde gå gått men något annat än plattfot just nu... men de känns läskigt å vingligt...
Kramis från Prylpinglan!

Bara barah sa...

Fina ni e!!!
Helena älskar dina "ödmjuka " superlativ hehe
Prylpinglan var inte ledsen över de! Man vet ju inte hur traumatiserande arga klackar blir för en bebis i magen!? hihi

Anonym sa...

Hahaha hur klarar du av mig då som jämt trippar(jo, jag trippar ;))runt på klackar. Fast mina är glada och sjunger "upp till kamp" sånger. Så det så ;) Pöss!

Fair Travel sa...

Hej ;)

Trevlig blog!

Tänkte såhär att:
nästa gång, så fort du hör klackarna, kan du försöka se hur det manliga könet reagerar på ljudet. Personligen tror jag att det var där Pavlo fick inspiration till sina experiment med betingning och hundar :P

Lycka till med bloggandet!
Kram

Bara barah sa...

Yllis! håller nog me om att dina klackar sjunger och inte "bufflar" sig;-)

Sant Benjamin! har inte tänkt på den tidigare...