måndag 26 januari 2009

Kaffefiltret är slut

Jag har nog förstått det länge men igår gick det inte att blunda längre. Jag drack min sista kopp kaffe kl. 01:15..........
jag har blivit galen i kaffe!
Jag känner som en inre lycka bara någon i min närhet nämner - ska vi ta en kopp............
om slutet på meningen blir ...te. Kan jag känna endorfinerna som slungats runt i kroppen landa med en tyst duns.
Detta inträffade precis; jag sitter i soffan och ber sambon sätta på kaffe. Varpå han med lätt röst och på ett högst odramatiskt vis säger;
-kaffefiltret är slut........
Det här är mitt ansikte, eller en gestaltning som beskriver mina inre känslor just nu; tomhet, olust, förvirring......(vad ser du i detta ansikte?)

5 kommentarer:

prylpinglan sa...

du ser lite frågade ut... vadå är filtret slut???
å som att du inser att ååå va jobbigt då måste kanske JAG gå ut å köpa de....

men de ganska lustigt oxå... när vi kom tillbaka efter sommarlovet å du skulle ha kaffe då blev jag lixom förvånad... du va ju helt plötsligt helt kaffe addicted!

Puss från Pringlan

Rosi.. sa...

Kaffefilterproblemet är hemskt... MEN det finns en nödlösning :) Hushållspapper! Funkar faktiskt. I värsta fall en ren kökshanduk..

Tack för lunch o trevligt senast! kram Rosi

Bara barah sa...

Hushållspapper!? sjukt kreativt, måste nästan testa bara för att....

Anonym sa...

Sarah mi dear! jag tycker målningen liknar Obama ;) på tal om kaffe så har mitt nybryggda kaffe just blivit klart, mm känner doften så fin. Kul att du har en blogg med, nu kan vi blogga ihop! Jag har ses över en kopp java imöra!
kramelikramen
frökenerika.blogg.se

Kom just på att jag har en gammal blogg med här på blogspot kanske man ska ta en titt..

Anonym sa...

Fumligt förvånad liksom... den gör mig glad :)