tisdag 17 mars 2009

Min framtid?

Har varit och åkt skidor sen förra ons. Kom hem igår å e sinnessjukt trött. Lite bilder från resan kommer någon annan dag.

Hittade precis en utmaning på nätet:
1. Skriv ditt födelsedagsdatum( 5 mars) på Googles bildsök.
2. Ladda upp den andra bilden som visas.
3. Bilden ska representera din framtid.

Beskåda min framtid.

Bilden (konst.wordpress.com) föreställer en målning; Borgardam från Bologna av Jean Barbault. Hur ska man tolka det här? En svart/vit tillvaro med halva ansiktet dolt. Omgiven av kolon-försedda stenbyggnader. Väldigt kvinnliga kläder. Hhmmm..... Jag blev iof glad att det blev en målning snarare än något konstigt fotografi. Nä måste nog fundera en stund på hur jag ska tolka detta viktiga budskap. Det blir nog i sängen på min kära spikmatta som för övrigt var med på skidresan.

5 kommentarer:

Ewa sa...

Oj, vilken konstig bild jag fick.. Vet inte hur jag ska tolka min framtid. Ett ansikte av en svarthårig, svartsminkad och piercad människa. En tuff tonårstid för mina döttrar kanske...
Välkommen hem förresten!
Kram

Maria sa...

Rolig utmaning, måste kolla vad jag får...om jag törs=)

Anonym sa...

jaaaaaa du är tillbaka!!!
det där är ju en klockren bild! det där är ju du fru löwfenhielm om några år sisådär när du är en riktigt fin borgardam som säger åt sin köksa att torka bordet ännu en gång ;) hihi..jag tycker det va otroligt roligt att du fick just en sån bild! jag måste åxå testa!
förövrigt ska jag åxå köpa en spikmatta, vid nästa studiebidrag! alla lärare på min vfu har köpt och det verkar hemskt skönt. kanske kan få testligga på din nån dag?
hoppas vi snart kan ses! du har fortfarande födelsedagspresenter att inkassera här! :)
Kram Helena

prylpinglan sa...

bilden jag fick upp var: ryggtavlan på fyra personer som åkte skriskor på led... på en sjö med spegelblank is... undra va de betyder?

Anonym sa...

jag fick en bild av ett akvarium med snäckor å räkor i. vad det nu ska betyda