söndag 22 mars 2009

Morgonpromenad

Startade dagen med en promenad i vårsolens glans. Folktomt på Södermalms gator. Förutom alla småbarns föräldrar och hundägare som var i gasen. Frukost åtnjöts på en kall parkbänk (tror jag la grunden för en redig urinvägsinfektion hehe).
Jag tycker verkligen om budskap och bilder man ser i gaturummet. Det tillför mycket. Jag får en känsla av liv. Många olika liv som möts och vistas i samma rum. Pärlplattor är kul. För mig representerar de någonting gulligt och snällt, så när de hamnar i gaturummet som är lite mer "rough" blir det en trevlig kombo (Bortse från att pärlplatts-gubben är bajare).
Trevlig söndag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag gillar den översta bilden skarpt! så mkt färger! va e det för skyltfönster? sen ser man ju dej och båni i bakgrunder åxå! en efterlysning: fler bilder på dig!!
pärlplattor va längesen man gjorde! kan vi inte göra det när vi har skrivtorka under uppsatsveckorna?
vi har åxå vart ute å promenerat idag, i flottsbro där alla åker skidor för fulla muggar! ett blogginlägg kommer! puss på dej / Helena

prylpinglan sa...

är de utanför cocktail deluxe?? tycker de ser ut som en flamingo å nån sån där grön kitschig plast gräsmatta med blommor i... häftig bild! :)
då å helena kan väl komma hit å fika snart, då kan ni få bullar å så kan ni få lägga pärlplattor! vi har har massor med sånt... kramis

Anonym sa...

åh prylpinglan får vi det! vad trevligt det skulle vara! vi kan komma närsomhelt (eller hur sarah?) nu ska vi ju "bara" skriva! Kram helena

Bara barah sa...

Bra där Anna! det e precis vad de e de!