tisdag 18 augusti 2009

Resedagboken fick ett plötsligt uppehåll...... lite Loppis bilder!!

Vi hade precis nått målet med bilresan - Haparanda. Och helt plötsligt orkade jag inte blogga mer under resan. Vi kom hem för några veckor sen. Jag tänkte skriva några inlägg för att berätta vad som hände sen..... fast det e klart, det beror på om jag pallar... lika bra att inte lova något men här kommer några loppis bilder.
Fast stringhyllan är inget loppisfynd, den hittade jag på landet. Men "bokstoppet" som det står hembränt på, och brödburken med de orangea blommorna är loppisfynd.

Man har ju inte råd eller plats i bilen för allt man skulle vill ha...... Jonas fyndade ett gammalt Tumba hockeyspel

medan jag fyndade grytlappar och en rulle blommigt tyg.....

genus steriotypt eller?
På sista bilden ser ni kära Moa (bilen) iförd mitt förmodligen mest prisvärda fynd. Massa meter blommigt tyg för 20 kr. Så här gick det till: jag spejade efter skyltarna och Jonas fick snällt svänga av vägen så fort jag ropade: LOPPIS!!
Ahh härligt det är med Loppmarknader!

8 kommentarer:

Anonym sa...

wiiiii!!! äntligen tillbaka! Vilket fint inlägg! Tyget är alldeles fantastiskt fint och stringhyllan kan man ju nästan dö för litegrann. Och den va så fin i ditt kök! hej va det går nu är du tillbaks på banan igen!YES!

Ewa sa...

Jag har saknat din reseskildring. Kul att du är tillbaka!
Kram/Ewa

prylpinglan sa...

hehhe ja så brukar delåta i vårbiloxå.. jag spejar å ropar men min kära sambo låssas inte längre höra....
den där brödlådan va fiiin!
jo hoppas du får lite fart på bloggen nu, saknar dina fina inlägg! kramis

Lady Thirty sa...

härligt må jag säga :D

Maria sa...

Fina fynd!
Gillar den där hushållsredan och grytlapparna förstås.
Om ni kört till Haparanda så har ni kanske passerat nästan där jag bor...

Bara barah sa...

Finisar! nu känner jag mig ju nästan lite saknad här på bloggen
;-)

metamorphosis sa...

Åh, vilket tygkap du gjort! Riktigt avis!
Det där tyget skulle nog göra sig fint som vepa på väggen, det tror då jag iaf...

Bara barah sa...

metamorphosis: hat tänkt på något liknande faktiskt!