fredag 6 november 2009

Det här är William Fitzsimmons!

Jag har har varit på en fantastisk spelning. William Fitzsimmons uppträdde på Södra teatern. Så vackert, sårbart, spirituellt och roligt framträdande. Han pratar mycket mellan låtarna. Djupa grejer som blandas upp med mycket humor. Det skapade en jäkligt fin, vänskaplig och inbjudande känsla. Det här är en person som ska höras live. Jag fann denna skäggige människa på Myspace för något år sedan. Jag föll för låten "Funeral dress". Tänkte att ni skulle få höra ett smakprov. Eftersom jag vill att ni ska få en känsla för honom som person får ni ett liveframträdande. Ljudet på inspelningen är katastrof. Men strunta i det och kolla vad han gör med gitarren, känn hans vibe, kolla hans stumma skägg, mys...
(Sätt på ljudet högt på datorn innan ni slår på videon)
Kom ihåg! Kroki på söndag kl.18 cafe Hängmattan. Ni kommer va!

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/27015943/William+Fitzsimmons+wil.jpg http://www.billboard.com/photos/stylus/100791-william_fitzsimmons_617_409.jpg

5 kommentarer:

Ewa sa...

Så fint... Han måste jag nog lyssna lite mer på!

Ewa sa...

Nu har jag lyssnat lite mer! Spotify är himla bra! Gillar det jag hör! Det är så soft och skönt.
ha det jättebra på jobebt i helgen!
Kram/Ewa

Anonym sa...

Vad fint vännen! Nästa gång han kommer till stan så följer jag med! Kramar

Maria sa...

En ny bekantskap för mig. Saknar att komma iväg på olika live-spelningar. Blir så sällan eller nästan aldrig nuförtiden.

Bara barah sa...

Ewa: ja han e så behaglig och spootify gör nog honom mer rättvisa än det dåliga ljudet på inspelningen.

Helena: ja nästa gång skaru me

Maria: Just tillgängligheten gillar jag med att bo i stan. fast ganska ofta längtar man efter skog utanför önstret.....