måndag 23 november 2009

Upp och ner...

 
......ner och upp, åker tavlor och diverse djurhorn. Det resulterar i två saker. När folk kommer hem till mig får de ofta känslan av att de inte varit hos mig på ett tag, eftersom det oftast är omstuvat på väggarna. Det andra resultatet är miljoner små spikhål i väggarna. Som tur är så kan man inte flytta på möblerna. För lägenheten är så liten och möblerna så många. Så var sak har verkligen sin ingjutna plats. I vissa perioder så flyttar jag nästan runt på saker maniskt. Kan hända att jag är på väg in i en sån period nu. Vad är då symptomen? Att jag (eller någon annan) kommer på mig själv stirrandes länge på olika delar av lägenheten. Stirrandet åtföljs av ett framskjutet huvud, likt en sköldpadda tror jag Kom Ketchup kallar det. Ett annat symptom är att det nästan är omöjligt att sitta hemma och plugga. För hjärnan är ockuperade av tankar gällande väggar.
Låter nog lite snurrigt. Kanske känner någon igen sig. Om så är fallet skulle jag behöva tips på hur man tar sig ur de värsta maniska stunderna.
För stunden känner jag mig nöjd med det som hänger uppe. Fast det lär jag nog inte göra länge till. Den trevliga farbrorn med mustasch (på sista bilden) är en favorit. Han kommer från Studio Violet. Hjorthorn på vägen tycker jag är fint, fast ganska ofta groteskt.

8 kommentarer:

Ewa sa...

Ha ha, jag känner igen mig, fast jag flyttar mest möbler.. Jocke säger att han aldrig vet hur det ser ut hemma när han komemr hem :-)
Jag har ingen aning dock hur man gör för att komma ur det här konstiga beroendet. Jag tror inte det går. Man kan inte komma till ro förrän man har flyttat det där som bara måste flyttas..
Lycka till med skrivandet! Kram

Anonym sa...

Haha jag e precis tvärtom, blir nervös när det flyttas runt för mycket! haha minns du att du bytte ut en tavla här i mitt kök till en annan!? och att du flyttade om alla mina ryska dockor på tv-bänken! haha GULL! du kanske borde bli dekoratör eller inredningsarkitekt! tror du har en känsla för hur saker ska sitta och vara. jag ser det inte som ett problem, men klart kan man inte koncentrera sig på att plugga kanske det e lite jobbigt. åh jag har inget tips..mer än att försöka vara nöjd. se på senaste ommöbleringen som en ny utställning som måste vara i minst en månad så att alla besökare ska hinna se den! Kram

Mia sa...

Haha men det är ju rätt. Flytta runt, följ magkänslan - det är ju DU som ska bo där.

Kram Mia

Bara barah sa...

Ewa: jasså du e oxå en möbelflyttare;-)

Helena: jag nu känner jag mig sjukare än någonsin när jag tänker på att jag har stuvat om hos dig me!

Mia: Tack, det har du rätt i

Lady Thirty sa...

jag är nog lite så där jag med, men ändrar nog inte lika mycket nu som förr...hehe vem försöker jag lura - vi håller just nu på med en liten "omgörning" och snart åker allt julpynt fram! jihoo!
jag undrar var du har hittat hjorthornet?

Bara barah sa...

Lady Thirty: verkligen terapeutiskt att höra att vi är fler. Hjorthornet köpte jag på landet, när det var utförsäljning av ett dödsbo. Den andra i järn är från Bolagret.

fashionhaggan sa...

så fian djur du har på väggarna, jag är ltie besatt av djursaker i alla former, jag vill bara ha mer och mer,,,,

Krickelin sa...

Jag är likadan, ändrar om maniskt här hemma, tycker det är rogivande på samma gång som det är stressande... (?).. Du har riktigt fina grejer på dina väggar, gillar dem massor, jag har likadant järnhuvud. :)