torsdag 26 november 2009

Utmaning


Det här är en bild som jag har tagit på mig själv med självutlösaren. Den skickade jag till Kom Ketchup för några dagar sedan. Hennes uppgift är att tonsätta bilden dvs. skriva något. Vi tänkte sätta det här i system, genom att skicka bilder, texter eller ord till varandra. Ni är välkomna att joina!
Spelreglerna är lätta: Det finns inget rätt eller fel. Poängen är att sätta igång fantasin och inspirationen. Sen skriver man sin egen tolkning. Kanske blir det en mening eller en hel text, det vem man inte. Värdet ligger i att det är roligt att dela inre accosiationer. Förhoppning och ledord: presstationslöst!
 Titta in hos Kom Ketchup imorgon fredag, då publicerar hon sina ord till min bild.

10 kommentarer:

prylpinglan sa...

åå de låter både spännande å intressanT jag vill nog oxå vara med å tolka! jo du jag sms.ade dig igår... fick du inte de? kramis

C. Tvillingmamma sa...

Så underbara bilder du tar... funderar på att bjuda hit dig å få fota mig och mina barn en heldag... Du fångar verkligen känslan!

Underbart!!! ...som alltid

C. Tvillingmamma sa...

"förgylld av väntan...av lugn...längtan"

Ragnarsdottern sa...

vilken kul idé!

makiato sa...

Det låter spännande tycker jag. Får kolla in på fredag...

Ewa sa...

Å, vilken fin bild? Är den tagen på landet?

Bara barah sa...

Prylis: Kul, klart du ska va me!

Tvillingmamma: Kommer gärna hem till dig å plåtar:-)

Ewa: Ja bilden är tagen på landet, i farmor å farfars gammla rum.

kul med den andra positiva responsen. Kom ketchup känn ingen press hihi!

Maria sa...

Kul att utmana varandra. Vilken vacker bild. Känns som något ur en film. Jag skulle gärna ha joinat er om jag bara inte hade haft så mycket annat just nu...

Ivana sa...

Otroligt fin bild, älskar den!

Unknown sa...

fantastisk bild!
låter väldigt kul om man inte haft så mkt annat man borde göra...
dessa måsten hmm