måndag 23 november 2009

Jag är en "A-student"

Fick tillbaka senaste hemtentan. Jag blev riktigt förvånad över betyget A. Så fort jag öppnade kuvertet och såg betyget kände jag mig som en sån där luftmadrass som blåser upp sig själv när man öppnar ventilen. Pppssssst på 1 sekund. Från att ha kommit till Universitetet så där halvuppblåst, så att om någon skulle ha lagt sig på mig skulle personens rumpa, skuldra och huvud ligga i marken....... Till att bli så där hårt upplåst, så att om någon hastigt skulle ramla ner på mig skulle de studsa iväg. Snabbt och långt. Trodde faktiskt inte att jag var så betygsfixerad. Men den här sista terminen har känts så seg. Och jag har varit så omotiverad. Kanske precis den här typen av positivitet som jag behövde för att orka ta mig igenom nästa hemtenta. Som jag motvilligt började med idag.
Från det ena till det andra. Jag gillar att måla kvinnor. Har inte tänkt så mycket på det men de flesta av mina målningar föreställer kvinnor. Även de två akrylerna ni ser på bild.

7 kommentarer:

Anonym sa...

du är så himla bra finaste bästaste du! jag är så stolt över dej! i mina ögon har du alltid varit en A-student, oavsett hur betygen sett ut för du är en underbar person och har så kloka tankar. det där med uppblåstheten känner jag igen, både du och jag e ju såna som kan trissa upp varandra med vår hybris..haha minns du att vi tänkte att vi kanske kunde hamna i DN med vår c-uppsats!? hahahahahaha, tji fick vi! Puss

Bara barah sa...

Hehehe du har så rätt kära helena, hybris är ju trevlgt - som en verklighetsflykt!

cocobrillo sa...

Jag är imponerad! Grattis!!!!
XD

prylpinglan sa...

ja jag e oxå stolt över dig!!!! :)
kan vi inte ses å fira lite??
ni kanske kan komma hit??? du helena kerstin... å de som vill... :) kramis!

Ewa sa...

Jättebra jobbat! I mina ögon är du ockås en A-student och den skola som får dig kan skatta sig lycklig <3

Bara barah sa...

Ni e så snälla. Ja, Prylis vi måste ses snart saknar ju dig och min lilla guddotter ju!

prylpinglan sa...

å vi saknar dig!