lördag 13 juni 2009

Min första sommarlovsdag!

Japp, nu har det sköna sommarlovet precis börjat. Jag vaknade upp imorse och insåg förvånat att jag låg ovanpå den fint bäddade sängen med kläderna på och en seveneleven påse brevid mig innehållande en skvaller tidning och ett paket polarbröd?!!....... för att spola tillbaka bandet igår så hände följande:
Dagen började med att jag gick upp och sa hejdå till Jonas som bilade till Norge med bröder och far för att hälsa på en annan bror. Jag möte upp Helena i skolan i vanlig ordning. Det som dock inte hörde till den vanliga ordningen var att innan lunch gjorde vi något som vi aldrig har gjort.... vi lämnade in den slutgiltiga versionen av c-uppsatsen!!! Så skönt!!! Fast det var oxå en känsla av vemod.... Efter det gick vi och möte upp gamla klasskompisar på en restaurang. Skoja inte att det regnade katter och hundar. När vi kom in på restaurangen var våra tygskor totalt dränkta hehe. Vi åt lunch, babblade.... Sen lämnade vi restaurangen vid 3 tror jag? Plötsligt hör jag Yllis komma med det fantastiska förslaget; - nån som vill ta en öl? Givetvis kände jag sommarlovet måste ju firas. Vi drog till det "exklusiva" Dovas på Fridhemsplan...... Och många timmar senare beger jag mig hem, hyfsat rolig i hatten.... Och vaknar således upp "pigg som en nötskrika".
Nu ska jag bege mig ut på stan och strosa, göra ärenden. Sen hem till mamma och äta injera, mums. Och på kvällen ska jag hem till Prylpinglan! Trevlig dag vänner!

4 kommentarer:

metamorphosis sa...

Underbart med sommarlov!

Anonym sa...

Grattis till oss! Hoppas du hade det bra hos Prylis, jag e såå nyfiken! Ring mej sen angående skvaller om den ena tredjedelen ;)
Ska vi ta vår firning i veckan som kommer kanske? Puss

Bara barah sa...

Ja här ska njutas för fulla muggar. Jag ringer dig Helena Lof(eng);-)

Bara barah sa...

Ja här ska njutas för fulla muggar. Jag ringer dig Helena Lof(eng);-)