torsdag 18 juni 2009

På sommarlovet kan man paddla, promenera och fika.....

Jag å Kom Ketchup beslöt oss igår för att omfamna de kyliga sommarvindarna med bara ben och kanotpaddling. Vi hängde i mina hemtrakter och med frukt och kaffe begav vi oss ner till Brunnsviken och hyrde en Kanadensare. Vi paddlade å paddlade solen tittade fram bakom molnen. Såna där perfekta fantasimoln som kan förvandlas till vad som hellst.... Vi såg fiskmåsar och skäggdopingar som dök efter fisk, vi såg även en eller kanske två nakna män på en stenhäll....... med en kraftig motvind anledde vi till fantastiska Kafè Sjöstugan som ligger nere vid vattnet i Bergshamra.... där är det härligt att vara bland udda stolar, goda och nyttiga grejer och massa konst/skaparprojekt som pryder kafet. Jag åt en ärt- och löksoppa och Helena åt pannkakor. Jag klunkade i mig en hel termos med kaffe.... sen paddlade vi tillbaka nöjda och belåtna och snipp snapp snut så var den sommarlovsdagen slut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

så fint du skrev! precis så va det! jag glömde berätta om nakenfismännen, tur att du gjorde det! :) va snyggt det blev också med bilderna sådär i collage! Kramar till mästerpaddlaren

metamorphosis sa...

Så härligt med sommar lov!

Gillade färgerna i ert sovrum... gav mig lite inspiration för vårt för stunden ännu bara vit/grå sovrum...

prylpinglan sa...

ååå de lät härligt! undra när jag skulle kunna följa med på en sån utflykt???