onsdag 10 juni 2009

Om opponering, syster, kalaha, utebliven träning å sånt...

Idag har vi haft opponering och det gick väl helt ok antar jag. Vi har några småändringar som ska göras innan vi lämnar in c-uppsatsen på fredag......
....... när jag cyklade hem i regnet kände jag telefonen vibrera i fickan....det ringde.... när jag fått upp luren ser jag att det är det tredje missade samtalet idag från ett skyddat nummer....det finns ett medelande på telesvararen..... en tjej med ljus och suuuuuper trevlig röst kvittrar ......... - Hej mitt namn är Lisa och jag ringer från SATS! Jag tänkte bara höra hur det går med träningen? Hoppas att det går bra! Du har ju inte varit här och tränat på ett tag så jag tänkte bara hör bla bla bla...... Sen när har det blivit okay att bli hånad bara för att man inte har orkat pallra sig till träningen på... en evighet? och att hon har mage att fråga mig hur det går när hon säker är medveten om exakt hur längesen det var jag tränade där!....... Undrar hur det blir när man väl går dit?! Kanske tvingas man sätta på sig en T-shirt där det står "Jag har inte tränat på 159 dagar", personalen står och småskrattar, fäller krokben och skrattar när fettet dallrar. Och så blir man tvångsmatad med proteindrycker, och så låser dom fast en i roddmaskinen tills man har förbränt alla bira (dom har tvingat än att berätta att )man har druckit....... :-).....undrar om man ska vara lite orolig nu.... det är nog bäst att gå dit i lösmustasch, hatt å långrock nästa gång.....
Jag å Johanna spelade Kalaha i evigheter igår...... väldigt kul tills man inser att lillasyster är bättre;-).....

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahaaha! "Jag har inte tränat på 159 dagar" Du är rolig! Men gud vilken förföljelse! Man blir ju rädd! Dom verkar vilja ha väldig koll på allt. Dom ringde ju mej när du precis gått med och i princip övertalade mej att träna ett träningspass. man vågar ju liksom inte säga nej... De är lite som ens mamma. Eller ens lärare. "Helena har inte vart i skolan på länge" Fina bilder på syster din! Ni är så lika! Jag och A körde också kalaha igår och jag vann! :) Pussar till dej

prylpinglan sa...

hahah vilka knäppisar.. ja de ringde mig oxå när du just köpt ditt kort... å när jag sa att jag inte var intresserad just förtillfället så försökte hon ju övertala mig... å frågade varför... då fick jag ju lov å berätta att jag va gravid... aha sa hon då.... då kanske de inte passar just nu.

Ewa sa...

Grattis till att ni har klarat opponeringen! Känns väl jäte härligt idag!! Kram/Ewa

cocobrillo sa...

Åh vilken vacker syster du har!! :)

Bara barah sa...

Helena och Prylis: hehe ja man känner sig riktigt förföljd..

Ewa: Tack, ja det känns skönt och precis så som du sa: - tomt!

Cocobrillo: jaa visst är hon, å dessutom grym på kalaha;-)