tisdag 23 juni 2009

Sommarens första dopp!

Idag badade jag ute för första gången i år. och det var skönt eftersom jag höll på och smälta ner till en liten pöl. Jag och Erika badade inte i det renaste vattnet i stan, om man säger så..... det fanns nämligen en skylt brevid där det stod " att bada i vattnet rekommenderas inte". Fast det brydde vi oss inte om. Alltså, att bada i sjöar är det bästa jag vet för att det känns så naturligt å skönt... men det är även det värsta jag vet pga mina nojjor för att möta fiskar eller ett lik. Jag vet.. den platsen som det är mest troligt att möta fiskar på är i vattnet. Men jag är skrajj för den sure gammel-gäddan som ligger och lurar eller kanske någon outforskad fisk som med sina fenor drar ner mig i foten....... oddsen för att stöta på ett lik i vattnet lär vara små...
När jag och min kusin Evelina var små brukade vi skrämma upp varandra att det fanns hajar i vattnet. Och för att spä på detta brukade Evelina simma långt ner i vattnet så att hon inte syntes och jag trampade vatten döds skrajj över vart hon var..... plötsligt kände man en hand som snabbt drog ner en i vattnet......det här kan iof fortfarande hända hehe... även om hajar inte är något jag är rädd för längre så lyckas jag nästan varje år komma över någon artikel om någon stackars familj som hittar ett lik i vassen eller någon stackars gammal tant som blir biten av en gädda i tån..... Men jag lovar er att i år ska jag vara stark och kanske övervinna nojjorna och reclaima vattnet, så de sa.

4 kommentarer:

yllis sa...

Men du! Äntligen någon som förstår min vattenrädsla :D Jag älskar att bada och spenderar halva sommaren i vattnet men har precis som du en enorm skräck över att få ett lik eller en slemmig fisk runt benet. Kan säga att jag är aldrig den som är först i i vattnet... helt och hållet för att jag vill veta att vattnet är säkert ;)Skönt att man inte är ensam liksom. Pöss på dig!

Maria sa...

Oj, vilka nojjor du har. Men jag gillar inte heller att bada i mörka vatten eller grumliga vatten där man inte ser vad som finns under en. Tycker också att stora stenar är läskiga under vatten, det är som om de kan suga ner en. Ja, du ser jag är ju lika nojjig jag =)

cocobrillo sa...

Förstår dig precis! Har också alltig haft en ogrundad rädsla för gamla svampiga gamla lik/stora slemmiga konstiga fiskar under vattnen.. Är det nån film man sett?

Bara barah sa...

Oj vad skönt att man tydligen inte är ensam:) Fler som är rädda för lik. Men jag tror att man är direkt filmskadad på den punkten. Men som sagt här ska badas för fulla muggar! nära stranden och andra badare...hihi