onsdag 23 september 2009

Lägesrapport

Jag e nyklippt. Nu känns det bra. När jag satt i frisörstolen kändes det mindre bra. Klump i halsen och så vidare. Det handlade främst om momentet när han höll upp den där lilla runda spegeln. Profilen var en E.T kopia. Håret på backhuvudet stod rakt ut. Och jag hörde nästan mig själv säga -phone home! E.T phone home! När jag fick se mig själv rakt bakifrån fick jag mest känslan av att jag precis hade tackat ja till att ställa upp som statist i Star Trek. Min nacklinje hade plötsligt fått en spetsig kant. Jo jag vet att han tog fram trimmern för att "fixa" nacklinjen men inte förstod jag...... Det är det där med frisörer. Det klickar bara inte riktigt. Fast det var sjukt befogat att gå till frissan. Vildvuxet. Samt mina små - bara ett klipp här och där, och oj tog för mycket där, klipp.
Annars sitter jag i ett allmänt stökigt hem med en hemtenta som ska in på fredag. Klockan tickar så att säga och blommorna trallar på sista versen innan det är dax för vintervilan. Så nu har jag nog täckt upp och förklarat mina bildval för det här inlägget.
Efter ett och annat klipp med min sax känns det rätt tajt å bra nu, så ni behöver inte oroa er;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahaha! E.T phone home! Du är så rolig! Vilket ställe gick du till nu då? att de aldrig kan vara ödmjuka! det ser iaf skitsnyggt ut! Och bra att du själv är nöjd nu! Ja, blommorna börjar trilla av pinn, men i helgen när jag gick en promenad så såg jag både kärringtand, rödklöver, blåklockor och två sorters vita blommor jag inte vet namnet på! rena rama sommarn!

Maria sa...

jag tycker att det är konstigt, men jag blir aldrig nöjd när jag kommer från frissan. En vecka senare däremot, då kan de ha fallit på rätt sätt. Men de är som om de fönar och fixar så man ser helt konstig ut. Tycker att de borde vara experter på att fixa snyggaste frillan, men aldrig hitills...
Jag tycker att ditt hår ser underbart ut!!

josefin sa...

det vart ju jätte fint sarah, du passar så bra i kort hår :)

Lady Thirty sa...

å jag som tänkte när jag kollade på bilderna : "vilket vackert hår hon har", men det är nästan alltid skönare att få fixa o trixa själv efter frisörbesöket plus att jag tycker E.T är söt :D

Linnéa sa...

svar: åh, vad glad jag blir! hoppad det blir bra. vinkväll är ju alltid mysigt! fin blogg du har!
en sån där klocka du har på bilden, de är så otroligt vackra! Tyvärr har de en tendens att gå för fort ibland... :)
Ta hand om dig!
Linnéa
http://tantnea.webblogg.se/