torsdag 3 september 2009

Naturligt rosa...

....eller kanske inte helt naturliga. Det är någon som har målat, dom annars så trista föremålen i en uppfriskande rosa ton, och tryckt en rad ur Anita Hegerlands låt Jag ska måla hela världen lilla mamma. Fantastiskt bra idè om ni frågar mig. Textraden är även vacker. Jag har alltid undrat hur resten av låten går, så här kommer den......
mamma är du ledsen varför ler du ej vill du jag ska måla någonting åt dig många vackra färger har jag ännu kvar gråt ej lilla mamma allt ska bli så bra jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma du ska solsken i ditt fönster ändå ha alla blommorna du gärna ville köpa lilla mamma jag ska måla dem till dig jag ska måla hela världen lilla mamma och allt ska bli så ljust och glatt för dig önska lilla mamma, önska vad du vill färgerna är många och de räcker till himlens alla stjärnor sagans alla slott
allting kan jag måla mamma önska blott jag ska måla hela världen lilla mamma full av solsken varje dag att det regnar och är grått det gör detsamma du ska solsken i ditt fönster ändå ha alla blommorna du gärna ville köpa lilla mamma jag ska måla dem till dig jag ska måla hela världen lilla mamma och allt ska bli så ljust och glatt för dig
(låttext Anita Hegerland)

5 kommentarer:

Anonym sa...

vad fint! jag hade inte heller hört resten av sången! bra initiativ! bänken hade jag sett innan, men hade ingen aning om att det fanns en sandbox åxå! mer sådant tack! tänk om hela SU skulle va rosa imorrn! Det vore nåt! Kram

Ewa sa...

Den är så söt och fin! Vi får lära oss melodin! (Oj, det rimmade ju!)

Lady Thirty sa...

åh vad härligt!

hanna sa...

mer sånt, härligt!

ingen fara på taket sa...

Jag gick också förbi dessa i somras och gjorde ett blogginlägg om det men hade ingen aning om hur resten av låten gick. fin.