tisdag 15 september 2009

Om man tittar nära....

......så uppmärksammar man detaljerna.
Jag kom nyss hem från Universitetet. Så glad jag blev när jag såg att jag hade fått ett handskrivet brev. Det är inte ofta man får det nu för tiden. Tänk att man har vant sig vid att se sitt namn och adress datorskrivet på kuverten. Brevet var från min guddotter. Eller rättare sagt det var ett tackkort. Tänk vad snabbt skrivutvecklingen har gått. 5 månaders L skrev och tackade artigt för att jag närvarade på hennes dop och att jag kom med en gåva.
Just nu sitter jag här och funderar på att jag känner mig en smula hungrig. Tre kaviarmackor eller styra upp "riktig mat, hm. Det tåls att tänka på. Jag har kommit igång med min springning iallafall. Om ni inte visste det har jag haft ett uppehåll på nån vecka. Jag var ute igår morse. Och observerade något väldigt intressant. En man som var ute och joggade med sin hund samtidigt som han pratade jobb i sin handsfree; `pust pust... jag har inte fått tag på avd. chefen men pust (andas högt) jag lämnade ett medelande (hyperventilerar)........ har pust Janne hört av sig gällande pust.... stämman....`
Men det måste ju finnas någon form av gräns på hurtigbulle/effektivitet-samhället. Att motionera, gå ut med hunden och jobba samtidigt. Själv tar ju joggningen typ halva förmiddan. Jag kanske borde börja ta med kurslitteraturen som ljudbok samtidigt som jag äter frukosten medan jag springer, för att vinna tid menar jag. Och dom dagarna när man verkligen vill slå på stort så tar man med sig handuk och springer igenom uteduschen i Tanto på vägen, då har man ju även det momentet ur vägen så att säga............ Jo jo utan att ironisera så kan man ju tänka att han var en riktig smart jäkel. Fast jag ömmade mest för den stackars människa på andra sidan luren.......
Det blir nog någon form av pasta-grej med linser och morötter.

7 kommentarer:

prylpinglan sa...

ja visst e hon duktig, kan redan skriva å allt!!! :)

Ewa sa...

Ja snacka om att vara effektiv!

Tess sa...

Känner att det är dags att ge dig en liten kommentar =) Gillar att läsa din blogg. En av de bättre måste jag säga. Sköna bilder och bra skrivet! Keep up the good work Sarah! =) Hoppas att allt är bra med dig annars och att det går bra i skolan. Kanske stöter på varandra där någon dag. kram kram!
/Therese

metmorphosis sa...

Visst är det faschinerande med alla små delar och detaljer! Världen blir så mycket rikare när man uppmärksammar dem...och ja, tänk vad de kan, dagens unga! ;-)

Bara barah sa...

Tack för era respons, jag blir ju så förskräkligt gla` då. Tack Tess!

Anonym sa...

Det här inlägget var ju helt förskräckligt bra skrivet! Rent textmässigt tycker jag det är klockrent! Särskilt med sättet du avslutar, det knyter liksom ihop hela säcken på ett skitsnyggt sätt! Älskar din blogg mer och mer för varje dag som går!

Bara barah sa...

Tack fina Helena! det ska jag suga åt mig av väl. Mindre stavfel nu för tiden va!