måndag 14 december 2009

Blev visst ett litet uppehåll



Min omotiverade bloggpause bara blev. Ibland bara blir det så. För att updatera lite så har jag haft det bra sen sist. Har hängt med de som gör mig glad, exempelvis lillasyster och Lilla L (som är min guddotter). Jag har jobbat och haft praktik. Jag myser och tänder ljus. Förra söndagen var jag å kusinerna på brunch på Berns, och fick ovanligt nog lyssna på improvisations-opera. Det var en grupp skolade operasångare som improviserade historier, väldigt vackert och roligt. Åh maten gick inte av för några hackor. Detta var kusin Niklas julklapp till mig från förra året. Vidare har jag fått ett obotligt sug efter att tillverka ett pepparkakshus. Jätte lustigt eftersom jag aldrig byggt ett tidigare. Provade att göra ett på jobbet (Kortis) förra helgen. Slutade i kaos, plus att husdelarna inte gick att foga ihop. Vi dekorerade sidorna och hängde upp dem i grannen istället. Men jag ska ge mig på ett nytt försök hemma var så säker. Lustigt att det snart är julafton! Jo jag har faktiskt lite julkänsla. Det får man när man vistas i skolmiljö. För där handlar hela december månad om julgrejer. I januari tar jag min lärarexamen. Känns riktigt ovanligt att tänka på. Fast kul nu när jag kanske har fått ett jobb...


5 kommentarer:

Anonym sa...

va intressant.
vilka är det du tycker om

Anonym sa...

gud va skönt att du är tillbaka i bloggvärlden igen! jag saknade dej enormt under din frånvaro. nu kan man pusta ut! och grattis till jobbet älskade vän! du kommer att göra succé! Puss

prylpinglan sa...

jasså du har hängt med lilla L... utan att jag visste de då eller??? kanske bara inte tyckte om mig lika mycket??? *blink blink*
skönt att du e back on track! måste höras om de där med glögg...
kramis

Anonym sa...

Hej darling! om du har tagit en paus vad har jag då tagit? ett sabbatsår ;) ja snart är det jul och visst är det kul med all snö som faller! För övrigt är jag nu ledig en månad, det känns skönt men lustigt nog blir jag ändå stressad över vad jag ska göra just nu, senare och nästa dag ha ha:)

du ring mig när du vill! så hitt vi pö nått! puss ps nu har min guddotters lillebror äntligen kommit :)

Bara barah sa...

Så ni har saknat mig tihi!