onsdag 23 december 2009

Jag har lärt mig ett nytt ord idag - swagger



Idag har jag slagit in klappar och godis. På första bilden ser ni min hemmalagade lakritskola ala` Marie, som innehåller turkisk peppar, mums. Jag har gjort små gå-bort-påsar med lakritskolan och röda granar.



Vad händer om man krossar pepparkakan i fyra delar i stället för tre?

Ett betong-alternativ till misteln - en pussruta!

 Burkarna är Jonas mammas ursprungligen. Dom har vi haft hemma ett tag, fast vi har så många burkar. Och de skulle nog passa bättre hos mamma å dom i Strängnäs misstänker jag, så de ska jag ge tillbaka i jul, innehållande julkaffe och lakritskola. 

Det är kul när man lär sig nya saker. Fast idag kände jag mig en smula kärringaktig. Min 13-åriga lillasyters och min smskontakt löd så här:
Lillasyster:  Hur säger man: no one in the corner has a swagger like me? eller got a swagger like me? stavade jag rätt?
Min tanke: Du menar: no one puts baby in a corner?! Jag undrade mest när man någonsin säger det? Och vad betyder swagger? mycket frågetecken för min del. Bäst att krypa till korset.
Barah: A du stavade rätt. Men vad är en swagger?
Lillasyster: Okey;-) en typ outfit eller stil

Jag tänkte bäst att kolla upp det här. Googlade och hittade super många träffar. Efter lite påläsning betyder ordet swagger tydligen en självsäker person med en självständig image och trendig klädstil, typ en fashionista. Okay intressant att veta. Men nu återstår fortfarannde frågan....

Barah: Varför den meningen?


Svaret blev att hon skulle trycka en t-shirt med den texten som typ en ironisk grej. Rolig och intressant känsla. Att vara totalt efter med dagens uttryck, he he. Om man inte känner till ett "inneord" borde det kanske betyda att man  är riktigt "ute";-)


Dan före dan......

5 kommentarer:

Anonym sa...

gulledej! det e på sånt det märks att man e gammel! tur att du blir uppdaterad! hihi, känns kul å veta att du åxå sitter uppe såhär i ottan, då vet jag att du inte sover så vi kan ta vår promenad snart! jag tänkte också posta ett sista inlägg innan julen. gud va gott med lakritskola! kan inte jag få receptet!? och en pussruta va en fin idé! fast vi har aldrig nånsin ens haft en mistel uppe, har ni?
massa kramar vi ses snart, swagger!

C. Tvillingmamma sa...

Du är klart en Swagger för mig ;) Jag hoppas nog(?) jag är en oxå...

Vilka jättefina burkar,dom hade jag velat ha... :)

God Jul !

Ewa sa...

Haha, vet hur det känns att inte hänga med i språket alla gånger!

Vilka fina gåbortpresenter du har gjort! Jag är imponerad. Synd att jag är lite långt bort så att du inte kan gå bort till mig!

Ha en jättebra och kul jul!

Kram/Ewa

Toril sa...

Fin fina gåbortpresenter du fixat! Jag skulle bli glad om jag fick det när någon kommer till mig. Å du, grattis till jobbet! Allt gott

Anders sa...

Att bryta pepparkakan i fyra bitar betyder att man väntar smått.