söndag 20 december 2009

Go west..


..life is peaceful there
Go west in the open air
Go west where the skies are blue
Go west this is what we`re gonna do.

Den här trevliga ballerinan bor i min alternativa gran. Hon lyssnar gärna på Pet shop boys. Själv sitter jag framför youtube. Jag ackompanjeras av 80-talsdisco på spootify. Jag sitter här och laddar för att ge mig ut på stan och julhandla. Väldigt osugen är jag. Ju mörkare det blir utanför fönstret ju mer känner jag att "jag kanske ska ta det imorrn istället". Idag har vi städat, sorterat, tjaffsat, hinkat kaffe och bakat julgodis . Det är så mycket snö utanför fönstet. När man sitter hemma här i 1:an och det yr och toksnöar utanför fönstret känns det som att sitta i en sån där rund glaskula som man vänder på så det snöar. Jag har aldrig suttit i en sån kula men jag kan tänka mig känslan. Erasure är så jäkla bra. Man glömmer nästan det mellan varven. Nu lyssnar jag på I love to hate you. Älskar den här videon. Nä om man skulle ta ett ryck och ge mig ut i snön och folkmassorna.
Ha en mysig och vilosam sabbat, vänner!

1 kommentar:

Anonym sa...

sicken trevlig donna! pet shop boys-fan också! henne kanske man kan bli kompis med rent av!? hördudu, kom du ut ur snökulan igår eller har du klappar kvar att inhandla? kanske kan vi sammanstråla en stund på stan, jag ska in alldeles snart! kramar