torsdag 3 december 2009

Jag tolkar texten i en bildserie


Jag och Kom Ketchup har startat en lek för att sätta igång fantasin.
Vi skickar texter eller bilder till varandra som vi fritt får tolka.
Jag har fått min första utmaning. För några dagar sedan skickade Ketchup några rader till mig.
Till min hjälp har jag haft Erika, en vacker grön klänning och en färgsprakande dörr.
Jag har tolkat texten i 4 fotografier.


På andra sidan ögonlocken lyste världen mörkt blå


och inne i henne utkämpades strider


bortom livets sfär

i takt med att ögonlocken blev tyngre och tyngre.


12 kommentarer:

Anonym sa...

så underbart fint! vilken alldeles förtrollad saga textremsan plötsligt blev! jag vill veta mer! känner mig hedrad över din tolkning, allt jobb du lagt ner och det vackra resultatet! vad hände sedan med den vackra gröna prinsessan? Sprack ballongen? Sprack illusionerna!? Jag är så nyfiken! Och glad! Och exalterad över denna utmaningslek! Kram och kärlek

C. Tvillingmamma sa...

Underbara bilder!!!

Ljuvlig text oxå från Helena.

Ni är ett grymt team!

Isnpirerande!!!

Syster Karin sa...

Vad fint! :)

miriam sa...

Vad fint du tolkade Helena text! Speciellt sista bilden med nålen mot ballongen var klockran, det är precis att man hinner hålla för oronen innan ballongen spricker!Jag gillar er idé jätte mycket med utmaningarna, ni borde ta patent på den innan den sprids i hela bloggvärlden och nån annan snor åt sig äran.
Diggar dina fotografier mycket!

Maria sa...

Jag tycker också om erat samarbete! Texten och bilderna befruktar varandra och blir till något ännu större...(oj, det låter lite pretto...men du förstår-måste skriva något vackert till något som är så fint =)

Anonym sa...

hello... www.metrobloggen.se/solies

Lina sa...

Å jag är så imponerad av alla dina bilder, känner att jag bara gillar allt så himla mycket!
/Lina

prylpinglan sa...

hejsan vännen! ja bilderna e underbara. hur e de med dig? vi har haft en jobig väcka med 5 besök på akuten... saknar dina inläg. kramis från prylis å myran

Bara barah sa...

Helena: Skönt att du tyckte om tolkningen!

Tvillingmamma: Kul att du gillar vårt sammarbete!

Syster Karin: Tack:-)

Miriam: Tack snälla Miriam, ja det är lite lustigt att ballongen inte sprack.

Maria: gillar din beskrivning, befruktning. Kanske bästa beskrivningen på målet mer vår lilla lek.

Lina: Tack snälla du!

Prylis: Oj 5 besök på akuten! jo det har varit lite bloggtorka.

Puss å kram

Idi Admin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta Sultan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lotta Sultan sa...

fint! otroligt snygga färger tillsammans. skoj att hitta din blogg. kommer snart tillbaka!