måndag 25 maj 2009

Hemma hos "Kom Ketchup"

Hej och välkomna till mitt första hemma hos-reportage. När jag säger första menar jag att jag har som avsikt att göra fler fast hur det blir med det får vi se. Ijallafall..... bilderna får tala... Så välkomna till denna flotta residens.... sett med mina ögon...

Planerat in i minsta detalj. Modernt till den milda grad att samtliga lådor har en det-går-inte-att-smälla-i-lådan-funtion, jäkligt nice. Det resulterar i att jag likt en person med tvångstankar måste dra ut och stänga lådorna några gånger vid varje besök. Lägenheten är personlig, 50-60- talsinspirerad med Josef Frank tapeter i två rum. Andra bilden avslöjar vart lägenheten är belägen, och målningen på bilden är skapad av Kom Ketchup själv. Sist men icke att förglömma är den detalj som tilltalar mig allra mest, gästfrivänlighet, och det finns och blir över. Och har till följd att det alltid bjuds på riktigt god mat.

4 kommentarer:

prylpinglan sa...

kunde inte sagt de bättre själv! :)

Anonym sa...

Tack för det fina hemma-hos-reportaget! Du skriver så fint om vårt hem så jag blir alldeles rörd! Du är välkommen att hänga hos oss närhelst du vill, det vet du! Och mat ska du få i massor även i fortsättningen! Kramar

metamorphosis sa...

Oh, jag gillar vad jag ser!

De ser ut att ha rätt mörka väggar va? Spännande!

Bara barah sa...

Exakt dom har minnsan vågat lämna det vita! bara andra färger och mönster!