söndag 31 maj 2009

-Jag är så stolt över dig att du klarade Maran, Jonas!

Min käre Jonas var en av de tappra som tog sig runt stan 2 gånger under stekande sol. Själv stod jag på Odengatan och hejade, under andra varvet satte jag mig på Ciao ciao och kollade medan jag åt en GI-pizza med pappa, och gick sen till stadion och mötte upp med en hemmagjord krans av hundkex.
Jonas sprang på den finfina tiden 3 h 40 min!
Han förklarade att de sista 5 km var tyngst och att han inte ville göra annat än lägga sig ner och dö. Det gjorde han inte utan sprang i mål, fast en som dog var Jonas ena tå. Det är sant, den stackarn var redan mörkblå precis efter loppet när han tog av sig skorna. Och idag ett dygn senare...... är den martyr förklarad av mig. Den gav sitt liv för Marathons skull (om det inte framgår av bilden vilken den avlidne tån är så är det den andra från vänster;-).
När man ser hans fötter och övriga tår fattar man att det inte kan ha varit en walk in the park, direkt. Jag kan nog heller inte riktigt förstå hur sinnessjukt långt 4,2 mil är. Är som sagt mäkta imponerad, Jonas!

11 kommentarer:

prylpinglan sa...

å de va imponerande! bra jobbat jonas! ja sarah, du ska vara stolt, han hade ju bra tid oxå. men usch stackars tår, de ser ut att göra ooont... hoppas tårna mår bättre snart! synd att vi inte kunde vara med å heja... vi hade fullt sjå både igår å idag... men nu är ni snart klara med uppsatsen å snart e de sommarlov! då kan vi ses å då kan vi få bjuda på middag!

Anonym sa...

Sarah, Sarah! Va fint du gjort i din blogg å så fina inlägg! Jag lider med stackars Jonas tår men ett stort grattis till honom som skuttade runt hela vägen medans du njöt med pizza..å säkert öl:)

Trädet du målade är fantastiskt fint nu kan du anmäla dig till nått heminredningsprogram och göra mera sånt vettja!

Jag packar väskan igen för nästa äventyr när jag kommer hem ska vi ses. Å då ska jag berätta allt. Du ska inte mot förmodan på where the action is?? dyrt men va fan:)

Pöss på dej!
kram

Anonym sa...

Heja Båni! Du är imponerande!

Rosi sa...

Vid första bilden hann jag tänka åååå vad fin, duktiga Jonas :) Sen..ehh..fy bubblan. Hoppas tån överlever!!

Viktor sa...

Aaajt...3h40min...fan inte illa av Jonas. Att springa tills tårna ser ut så där är förmodligen nog för att kvalificera in på min Top 10-lista över världens största martyrer.

metamorphosis sa...

aosch... lider med och hedrar Jonas på samma gång!

Bara barah sa...

Jag bifogar genast alla era fina och ömkande ord till Jonas. Jag blir själv skräckslagen varje gång jag scrollar förbi bilden på dom hiskerliga (och alldeles... alldeles underbara) tårna. Kram

Krickelin sa...

Shit, imponerande alltså! 4,2 mil är en bit! Har han hämtat sig nu då?

Bara barah sa...

Krickelin-Krickelin: Ja ha e hyfsat återhämtad. fast de va det där med tårna....
Erika: Tack fina du, Saknar dig och vill verkligen höra allt om dina äventyr.

George sa...

AJ AJ AJ! Det ser väldigt ont ut!

cocobrillo sa...

vilken läskig tå!! :(
Men tappert var det