fredag 1 maj 2009

Jag tänker på sommaren

Jag tänker på sommaren. Jag tänker på förra sommaren. Jag känner mig förväntansfull. Min plan den här sommaren är att jobba så lite som möjligt och vara en "slacker" så mycket som möjligt.
Som det verkar nu kan det bli möjligt. Jag kommer förmodligen bara jobba hela 2 veckor den här sommaren. Den ena veckan blir på kollo för ungdomar med autism och den andra veckan åker jag med "en gammal " brukare på läger som personlig assistent. Jag kommer i princip jobba dygnet runt dom två veckorna, men sen så..... ska jag ta det lungt. Hehe som en liten parantes; stavningskontrollen tyckte att jag hade stavat autism fel. Ända förslaget var buddhism hehe ??!!
Hur som helst har jag har en vision om att jag skulle vilja vara en levnadskonstnär som drar runt på sitt skissblock och stafli ute i naturen, som åker på roadtrips och går på loppis, som äter glass och hänger. Så länge hyran kirras och pengar till lite till så blir jag nöjd.
Det här är som sagt min vision, jag har haft den förr men hamnar ofta i ett stressa- runt-tillstånd där man klämmer in för mycket roliga saker och en massa måsten som tillsammans blir en galen stress. Fridfullhet ska bli sommarens ledord. Frid i sinnet och frid i kroppen.

7 kommentarer:

prylpinglan sa...

en sån sommar låter perfekt! hoppas verkligen du lyckas! jag e supernöjd med att veta att jag ska vara ledid två somrar på rade!!! å jag hänger gärna med dig på loppisutflykt om du vill! kramis

Bara barah sa...

Jag det vill jag verkligen! Har precis varit i Huddinge på loppis som min vän Anders har där! kan rekommendera det. Returmakeriet heter det. 500 kvadrat m, väldigt billigt! kram

Anonym sa...

Din plan för sommaren låter helt fantastisk! Önskar jag också kunde göra så! Otroligt somriga, inspirerande och vackert komponerade bilder också! Särskilt den översta. Den vill man bara hoppa in i!
Följer också gärna med på nån loppis! Kram H

Anonym sa...

Härliga bilder damen! Du är så duktig du! Och jobb har du fixat! Då antar jag att du inte är intresserad av mitt? skulle föreslå att ses på torsdag, det fins två fasta pass i månaden.. men vi måste iallafall ses nu till veckan jag åker på lörda!

kraam

metamorphosis sa...

En fridfull slacker, det låter som en skön sommarplan...

Bara barah sa...

He he ja det borde vara ett vinnande koncept;)

Krickelin sa...

Åh, vad härligt det låter. Härliga bilder.