måndag 2 februari 2009

Superkäsi

Sov du lilla videung....
Hallen blev med videung idag.
För att uttrycka mig milt, ÄGER jag i maxi-yatzy.

Hemma hos oss spelas yatzy väääldigt flitigt. Det har spelats så duktigt att alla listor på svenska är fyllda (finns även norska, danska och finska). Så nu mer får man även en kurs i de övriga skandinaviska språken när det ska spelas. Smakprov på "fula" stavningar är norska resp. danska stavningen av chans: sjanse och chancen. Fyrtal blir fire like och fire ens. Smaka på den ändelsen: ENS!
Mitt favvo ord på finska är superkäsi eftersom man säger det med sån power! jag gjorde suuuuuuperkäääääääsi! ni hör! det är typ som att säga jag fick nått suuupermäktigt utan att titta och samtidigt som jag stog på huvudet i soffan........ ni fattar principen. Det betyder förresten hus. Jag vann ju som sagt den sista matchen, pojkvännen fick maxi-yatzy i slutskedet (6 st lika tärningar på tre slag som ger 100 poäng) shit känner man då............. problemet för HAN var att han hade strykigt den rutan!! oops! jag var om jag var snabb med att säga SÅ KAN DET GÅ hihi hoho. Jag bara kände hur hornen växte fram i pannan! Nöjd.
Sedan korkade vi upp och pluggade. Rätt nöjd me kvällen.

2 kommentarer:

prylpinglan sa...

taskmört! jag hör tillomed vilket tonläge du säger de med å hur du formar munnen å ansiktet i en riktigt gammal lärarinneform bara för att spä på "jaaa så kan de gå" lite extra mycket... hahha stackars pokjen din.

fint de va med videung! de vill jag oxå ha! vill ha VÅÅÅÅR!
du, va de en ny tavla som va med på bild oxå???
kramis

Anonym sa...

Maxiyatzy is the shit! Vi spelar också det här hemma. Hej vilt!
Men jag är nog liiiite bättre än dej! sådetså!
Puss/helena