söndag 22 februari 2009

välkomna gumman i dig!

Jag känner mig ganska ofta som en gammal gumma. Detta har inte med några yttre ålderstecken att göra, utan är mer än känsla. Jag å pojkvännen var runt på en massa secondhandaffärer igår. Eller snarare jag hade honom i släptåg. Han går med och gäspar. Jag däremot går runt med förstorade puppiller (pupiler? hur stavas det) och är allmänt nöjd.
TROTS att han snällt går med kan man känna en irritation när man rådfrågar honom om "den rutiga eller den med spets"? och svaret blir - hmmm.....
Man accepterar inte det svaret. Man kräver ett nyanserat och engagerat svar.
.................... fast
Med dukar, grytlappar och förkläden i famnen får man nog acceptera att det här är svaret man får, och kanske (eller snarare förmodligen) är det precis vad man förtjänar som förtidsgumma. Jag är inte orolig.......
Fast den dagen jag kommer på mig själv med att handla fotriktiga skor på ecco,
mata duvor i parken, dricka kaffe på bit, sätta upp arga lappar och låta strimman mellan knästrumpan och den beiga kjolen sticka fram....... då

5 kommentarer:

Anonym sa...

MMM blir glad av att jag inte är ensam! Jag blir gumma lite tittsomtätt då jag städar efter mig i tvättstugan, ler snällt mot ungdomen på tunnelbanan, viker mina plastpåsar fint, dricker kaffe men aldrig utan kaka, plockar noppor på cardigan (smått kisande), stickar framför melodifestivalen, letar mina glasögon (fast jag inte har några) och matchar vantar med halsduk och mössa! kram på dig! (hoppas denna inte försvinner nu..

Anonym sa...

hahahahahahaah klockrent!
klart man vill ha en engagerad kommentar! om det minsta lilla!
men tänk på vilken snäll båni du har som faktiskt hänger dej i hasorna. det är inte illa! som gumma bör man även kunna glädja sej åt det lilla ser du!
/helena

prylpinglan sa...

hahha du... jag e nog redan gumma...
har haft ecco... fast de va mer snygga än fotriktiga iofs...
nu har jag stödstrumpor...
brukar inte mata fåglarna i parken men nera vid sjön... å i trädgården... å jag sörplar gärna kaffet genom en sockerbit... har satt upp flera arga lappar i porten/hissen.. de där med knästrumpa är en definition.. har ju overknees... å då är de ju en glipa upp till kjolen/tunikan... men kanske inte i samma benämning som du menar... kramis

Bara barah sa...

Hahahaha sköna ni är min gummor! Erika jag gillade dina gummfasoner helt klockrena, appropå glasögonjakten händer det ofta att jag försöker rätta till glasögona på näsan som inte sitter där....hmm
man skäms tom om man är själv hemma.

Maria sa...

Jag tänker att när jag börjar tycka att GOkväll är ett himla trevligt program, då är det gummvarning=) Men jag gillar redan Antikrundan och På spåret, så jag är väl på god väg...