onsdag 4 februari 2009

uppvärmnings.......

Dom här två tavlorna åkte upp på väggen idag igen.
Jag har gjort dom av ett mitt-uppslag ur en gammal spansk modetidning från 1926. Tjusiga.

Varning för dålig humor!!!!!! Satt och planerade några lektioner till nästa praktikperiod.
Under en lektion ska barnen få dramatisera lektionsinnehållet. Jag skulle därför i min planering skriva att lektionen inleds med att vi tillsammans gör en uppvärmningslek. Stavningskontrollen i word-programmet signalerade att ordet stavats fel. Inga konstigheter tänker jag som ofta stavar fel. Men nu kommer vi till det besynnerliga. Det ända ord som stavningsprogrammet ger förslag på är istället - uppvärmningslik..........
Hmm.......... uppvärmningslik. Om det nu finns ett sådant ord väcks ju genast många frågetecken, som väcker fantasin som skenade iväg tillsammans med en låg humor.
När används detta ord uppvärmningslik?
-Ja du vet hur stelt det brukar vara på begravningar så vi i vår församling har börjat använda ett......som "förband".
-Kistorna är svinkalla nu för tiden så därför använder vi oss av ett.....
-Det är ju så jobbigt att gå till ett bårhus, därför tar vi hjälp av ett......för att lätta upp stämningen.
- Det är ju så ensamt att arbeta på bårhuset så där fyller ju ett....... en stor funtion.
Vidare kan man ju undra vilken aspekt av "uppvärmning" vi talar om. Stämning eller temperatur? Syftar man till det förstnämnda kan ju en tokig hatt med lös mustasch vara på sin plats......
.........

5 kommentarer:

prylpinglan sa...

men usch...
de va riktigt låg humor tycker jag iaf...

prylpinglan sa...

vad är tanken bakom bilden på proppskåpet å på diskhon???

Bara barah sa...

Hehe nä det finns ingen djupare tanke mer än att jag gillade bilderna. men med fantasins hjälp så.....

Anonym sa...

ett sådant ord väcker ju genast en massa assosiationer. Jag hade inte gjort mitt jobb om jag inte skulle undra om det möjligtvis inte går att se en sexuell aspekt i det hela.....

Anonym sa...

Åh äntligen kan jag läsa din blogg igen! Vår dataskärm kollapsade men nu har vi köpt en ny! Jag tänker såhär att innan gympan riktigt börjat i gympasalen och alla springer runt och studsar med bollar å sånt, då är det uppvärmningslikt! Du är så rolig!! Kram Helena