onsdag 29 april 2009

Rena Ramar

I några veckor har det hängt 5 ramar på en vägg i vardagsrummet. Köpte dom på loppis för en ynka slant. Ramarna är iof i ett ynka skick, om man säger så. Dom har gjort sig ganska bra över mitt bästa soprums-fynd, schäslongen.
Fast nu testar jag med bilder i. Eller rättare sagt har bara hittat två foton som passar. Det är två bilder jag verkligen gillar. Den ena är på mina föräldrar för en massa år sen. Jag tycker bilden är cool för enligt utsagor är den inte iscensatt som man kan tro. Mamma satt på en stol i sin lugna vrå minding her own, pappa kommer in i rummet bärandes på ett vitt lakan, vilket inte tycks vara några konstigheter. Pappa märker att Bertil tar fram kameran och eftersom han gärna aldrig är med på bild hinner han skyla sig med lakanet. Mamma märker efteråt att bilden är tagen. Detta är vad man har berättat för mig. Den andra bilden är Jonas som liten pojkvasker som sitter i ett hav av mönster. Han är vit i håret som Emil och ser så där utmattad ut som bara buspojkar gör efter en heldag med bus. Dom här är dom ända fotografierna vi har på väggarna. Skönt. Få se om jag hittar några andra foton som kvalificerar sig till dom tre resterande ramarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rena RAMa dRAMat dina föräldrar ser ut att ha hamnat i! Man vill helst inte veta att det där var en vardagsbild! Mycket hellre vill man att din pappa är utklädd till spöke och är på väg för att skrämma skiten ur din mamma! (Din mamma som i den stunden skulle ge upp ett RAMaskri!!)