tisdag 21 juli 2009

Även Marathon-tårna är på semester, framme i Haparanda!

För er som var så bekymrade över Jonas tår när jag visade dom efter Marathon kan jag lugna er med att dom är på bättringsväg. Ungefär hälften har trillat av (alltså naglarna) och dom andra är fortfarande blå. Fast inte klagar dom över det! Dom har det så bra så. Dom äter jordgubbar och luktar på blommorna.
Det går snabbt i svängarna. Vi sov en natt i Luleå hos Jonas släktingar som bjöd på en brakmiddag, rödvin och en bekväm bäddsoffa.
Idag kom vi fram till Haparanda och i natt ska vi sova på loftet i en liten stuga på tomten hos Jonas far plus massa andra släktingar, området heter Säivis och låter väldigt finskt. Anledningen till det är att vi bara är ca 3 mil från finska gränsen. På bild nr två ser ni bastun som vi har hållit till i kväll. Det är verkligen så härligt. Utanför bastun kom en älg knallande som om inget hade hänt. Sånt händer hela tiden i Norrland;-)
Motorintresserade pojkar går det ingen nöd på här. Därför finns det så mycket läckra fordon i lagår`n, bla en Harley Davidson. aaah! Mitt hjärta hoppade ett extra slag när jag såg skönheten. Kan bli en åktur med den imöra om man har tur. Bilder kommer , var så säkra!

3 kommentarer:

prylpinglan sa...

å men de stackars tårna... alldeles blåa.. de e bra dom får blommor å jordgubbar!!!
å btw jag e så avis på er semester... tänk om vi oxå kunde åka iväg bara så där nån gång.. men de går inte att vara så där spontan med en hel hop med små barn...
nu kan du iaf se liter bilder från våra utflykter på min blogg... kramis

Anonym sa...

en HD! hoppas du har med dej linnet då! vill se bilder från när du åker på den! hur coolt är inte det!? men är de inte hemskt stora så man måste ha armarna flera meter isär!? jag e åxå lite avis som prylpinglan på er resa! vem vill inte ha en älg utanför bastun liksom!? Puss

Daniel sa...

Bra att hans tårna e på bättringvägen

Njut av det FINA haparanda!