fredag 3 juli 2009

Efter regn kommer mötessugna sniglar

" Yo! Peace to ma people"
Det var uppenbart att sniglarna hade ett Freds-möte. Hur jag vet det? Det var tydligt eftersom alla sniglarna gjorde ett tydligt peace-tecken med sina känselspröten. Vi stötte verkligen på ovanligt mycket sniglar idag när vi var ute på promenad. Sniglarna höll till på ett begränsat område. De flesta fanns inom en radie av tre meter. En del sniglar verkade dock ha lämnat mötet medan andra fortfarande var i full färd med att livligt diskutera världsfredsfrågan, se bild två. Man kan iof undra om det inte bara är ett regelrätt "gangbang" som jag har fångat på bild. Fast det e det där med peace-tecknet som förvirrar. Kanske hade dom helt enkelt festival ala` Peace and love- festivalen. Ingredienserna på festivaler är ju som bekant fred och kärlek. Appropå P&L så hade ju så gärna velat åka dit i år, men eftersom det finns ett stort hål i min plånbok så...... Hmmm... tillbaka till sniglarna, man kanske kan tänka att dom hade någon form av fredsseminarium på festivalområdet?! Hur som helst är det uppenbart hur samtliga deltagare förhöll sig i de världsliga frågorna. Alla röstade för Fred.
ps. Har ni tänkt på att sniglarnas skal ser ut som bullar.

7 kommentarer:

prylpinglan sa...

men urk... nu kommer jag tänka på sniglar när vi ska äta bullar i morgon... men iofs så tycker jag ju att vitlöksgratinerade sniglar e väldigt gott... fast jag vill inte att bullarna ska smaka så...
mycket sniglar blev de, de va fina bilder å dom små rackarna va ju ganska söta ändå..

Bara barah sa...

Hihi jag menar det!

Bara barah sa...

Hihi jag menar det!

Lady Thirty sa...

ja de ser ut att ha haft ett trevligt möte hur som helst, hehe :D

Anonym sa...

haha vilket härligt inlägg! sådär bara barah-aktigt som bara dina inlägg kan vara! fin tanke det där med att de gör peacetecknet med hornen! puss

anna sa...

tänk om dom där mördarsniglarna kunde dra till samma möte istället för att hålla till i min trädgård!

Anonym sa...

Hahaha fredsmöte, bästa grejen haha! /Bagge