torsdag 16 juli 2009

Bubblor i Umeå

Igår kom vi till Umee. Där bor Jonas ena bror och hans tjej. De bor centralt i en lägenhet. Jag börjar verkligen gilla det här med att åka runt hem till olika personer. Det är soft på alla vis faktiskt. Igår var vi ute och käkade och festade sen på "Taket". Vi skrattade väldigt mycket. Tror att det började med det frustrerande restaurangbesöket. Det fanns jäkligt mycket att anmärka på gällande servicen. Vi fick vänta på maten i 1 1/2 timme... ja det e sant. Hungriga som vargar skulle vi kl. 21:30 sätta tänderna i maten när vi inser att vi inte har några bestick. Jonas går och säger till varpå en servitris kommer med bestick och i samma veva undrar om maten smakar bra..... hhhm få se nu.... vi sitter utan bestick och e svinhungriga och kan uppenbarligen inte svara på den frågan... då brast det för min del. Skrattet kom åtföljt av tårarna....
Kom å tänka på det skämtet som en av barberarna i "En prins i New York" berättar för några andra barberare och gubbar i salongen;
En man går in på en krog och beställer in soppa. Efter att soppan har kommit in påkallar mannen servitörens uppmärksamhet och säger - Smaka på min soppa!
Servitören: - vad är problemet?
Mannen: - smaka på soppan!
Servitören: - vad är problemet smakar den inte bra?
Mannen: - smaka på soppan!
Servitören: vad är problemet är är den för dåligt kryddad?
Mannen: - smaka bara på soppan!
Servitören: - okay vart är skeden?
Mannen: - aaaahhaaa !!
Det roliga med det här skämtet i filmen är att ingen i filmen hajar eller tycker att det är roligt...
I dag har vi varit på standen och badat och haft picknic. Sen har vi hunnit med maxi-yatsy, kollat på film (Hangover) och myst.
Jag köpte sockerfritt hubba-bubba på Apoteket, slängde in två stycken på en gång, och sen har jag blåst och tuggat och blåst och tuggat...... träningsvärk i käken.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilken jättebubbla!!
Haha tur att man kan skratta åt mindre lyckade restaurangbesök och taffliga servitriser! Just när man är där tycker iaf jag att det är allt annat än kul. När man är så hungrig att man håller på att dö, då är gråten nära! Kram på dej norrlandstjejen

Anonym sa...

hmm, jag tror jag är lite avis på er nu.. hur bra kan man ha det?? och vad är det fören finen kamera du har bilderna blir ju jättebra, nu menar jag ju inte att det är bara kamerans förtjänts :) jag kom på vad det hette dit jag varit karesuando låångt upp kolla på kartan vettja! passa även på att plocka lite hjortron, de kan ni sälja dyrt nere i storstan sen. Promise! Imorgon ska det bli närmare 40grader här, får se om man vågar gå ut eller om det är bäst att sitta framför aircon hela dan.. en vecka kvar, jag har hemlängtan.. mest efter mina vänner.. och knäckbrö såklart!

pöss xx

Lady Thirty sa...

haha, vilken rolig upplevelse!

gällande tuggummibubblan så lyckades ju jag också få till en jättebubbla härom dagen när jag var violet i kalle & choladfabriken ;)

tack för din finfina kommentar hos mig :D

Anonym sa...

Hahahaha du vet att jag dör för den där filmen! /Bagge