onsdag 15 juli 2009

Höga kusten!

I förrgår kväll anlände vi efter regn och rusk till Höga kusten, närmare bestämt Docksta och närmare bestämt Myre och närmare bestämt till Johan och Johanna och deras 3månaders tvillingar. Vi fick nybakat bröd och en kopp te när vi kom. Och brödet var inte det ända hemgjorda vi blev bjudna på förstår ni. På brödet fick man hemmagjord marmelad, istället för bryggkaffe fick man kokkaffe, siken som vi grillade till middag var givetvis egenfiskad, chockladsåsen var varm och hemmagjord och sist men inte minst så var kubspelet egenhändigt ihopsnickrad av Johanna och hennes familj.
Huset är ett annat kapitel...man bara älskar det; timmerklädda väggar på insidan samt massa kreativa och lustiga grejer. Älghornen är tydligen från någon älg någon i familjen har jagat......
Jag och Jonas vandrade upp på Skuluberget med kikare och kamera. Om jag inte har sagt det tidigare så har Jonas blivit fågel intresserad och har därmed köpt en avancerad tubkikare. Jag som är fotointresserad har inhandlat en Nikon D90 (detta var bara som en parantes). Väl uppe kunde man ana sig till Höga kustens namn... så sagolikt vackert. Kära vänner nu befinner man sig i det Norrland jag har sett framför mig; lummig skog, lite människor och en känsla av frid i sinnet!
Nu fortsätter vi upp till Umeå.

7 kommentarer:

J. sa...

Vad mysigt det låter! Jag älskar också att rota bland mor- och farsföräldrars gamla prylar:) Jag har precis kommit till Tjeckien så jag håller på och gör fint i mitt nya hem. Kram på dej och glad sommar! /Jessica

Ewa sa...

Rackarns vilken fin bild du har tagit!(Den översta). Kul att följa er på er resa!

Anonym sa...

Va gott med så mycket hemmagjort! så ni lever riktigt lantliv nu alltså! första bilden ser ut som en tavla! så fint! älskar också den gula lampan! din resedagbok är rolig! fortsätt såhär tack! Massa kramar

prylpinglan sa...

å jag gillar bäst bild nummer 2, den har fint ljus, är spännade för den lämnar lite åt fantasin! :) Kramis

prylpinglan sa...

bilden på den gula takkronan är oxå spännade, lite mystisk med den tunna skira gardinen för fönstret... :)

Bara barah sa...

J: Tack och desamma trtevlig sommar på re

Ewa: blev oxå nöjd med bilden

Helena: ska försöka updatera ofta!

Prylis: tack för bild komplimangerna, gardinerna är väldigt romantiska tycker jag...

Ingen som nämner hattarna på hornen? hehe

Puss

Pixi sa...

Vad många fantstiska gamla saker du visar upp mest fr 50-talet lr? Det e bra o kul med hemmagjort på alla plan,jag gör oxå mycket som möjligt hemma..Idag e det vinbärsplockning som gäller!! Tack för din titt o ha en skööön resa!!!=)