söndag 12 juli 2009

Man saknar farmor och farfar när man e här

Vi är fortfarande i Hedesunda och resedagboken går trögt hehe. Men som jag njuter här! Det har regnat mycket, så mycket att det har regnat in. Och igår hade vi en mygginvasion i köket. Men det bryr man sig inte om.
Vi är på en gammal bondgård. Min farmor och farfar var bönder. Och det här är den gården som min farmor växte upp på, de var fem systrar, och sen tog hon och farfar över gården. Eftersom gården har varit i familjen länge och många har bott här så finns det så mycket minnen, grejer, kläder och foton. Och det här har man älskat under uppväxten.
Nu när det inte finns några djur i la`gårn och ingen farmor eller farfar i huset så känner man att man verkligen saknar dom. (På första bilden är farmor i mitten omgiven av sina systrar på sin bröllopsdag.)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder! särskilt din farmors bröllopsbild med syrrorna! gillar du din kamera?
och när drar ni vidare uppåt? Kram!

Bara barah sa...

Jag diggar kameran, fast saknar stativ måste jag säga. Mycket att lära sig....Måndag drar vi vidare. Puss

Anonym sa...

Men hur nöjd måste inte du vara över kameran liksom!
Feta bilder! /Bagge