måndag 13 juli 2009

Det här är gammelfarmors glasögon!

När jag var liten älskade jag att klä ut mig. Det gillar jag fortfarande. Min farmor å farfars hus består ju som sagt av alla möjliga saker och kläder tillhörande alla möjliga släktingar. Under dom här dagarna när vi har varit här så har det rensats och sorterats bland grejorna. Jag hittade gammelfarmors glajjor. Sjukt roliga! Dom är riktiga flaskbottnar. Hon hade tydligen gråstarr. Det är inte jobbigt att posa när man får ha på sig såna godbitar. Har även farfars hängslen och portfölj, samt en gammal trevlig mössa.
Nu har vi lämnat Hedesunda. Vi sitter i bilen (Moa) och är ungefär i Sundsvall. Och jag har datorn i knät. Det har spöregnat galet. Jag berättade ju att det regnade in i huset på landet. Och för någon timme sen regnade det in i bilden. Hehe Jupp längst med framrutan. Den röda tråden i sammanhanget är att på landet regnade det in på min säng och i bilen regnade det in på mitt knä. Hmmm ett tecken?!Nå väl, nu har det slutat. Tänkte bara säga att vi är på väg till Höga kusten. Hörs sen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahahaha! Det här var det roligaste inlägget på länge! Sötunge! Gud va du är söööt i dom där glasögonen! Du borde ha dem jämt! Finaste hängslena åxå! och finaste köksluckorna! Ni verkar ha det så bra! Jag kanske också tar en bil och kommer efter som Anders skrev. Hälsa Båni! Kram

metamorphosis sa...

Vilka bilder! hihi!

Gillade verkligen färgerna i hallen, och köksinredningen...mmm... vet inte om de är praktiska, men snyggt är det!

Anonym sa...

Åh ja me! såå fina bilder, jag älskade också att klä ut mig, still do:) jag och min vän jo hittade säckar med gamla 60tals kläder som kom till användning i diverse hemmafilmer. Saknar det verkligen!

Nyss hemkommen från gymmet, har nu påbörjat ett intensiv tränings schema inför tjejmilen som jag bestämmt mig för att unna mig. Behöver en morot så att säga. Annars då? jo jag flummar runt här, tar dagarna som de kommer, tecknar flitigt och skriver något sådär. Påbörjat min tredje bok som min kusin skrivit försöker inte tänka på att det är typ 10 dar kvar till hemfärd..

Tur att jag har fina saker att se framemot förutom att höra allt om eran resa ska jag ner till wayoutwestfesten i agusti sen blire London i sep! hittade superbilliga tix för 150kr tur och retur! bra va!
Nu ska jag karbonera upp mig med lite pasta sen lite sista..

so long for now my dear xx

flickanochtanten sa...

vilken fantastisk resa ni gör. så många fina bilder och platser. du är söt i glasögonen men ser du något? jag blir nästan yr av att se på dig. hängslena och köket... ah, så vackert!

prylpinglan sa...

haha ja vilka roliga bilder!!! söt du e! verkar vara en spännande resa hoppas de slutar regna å att vädret är på er sida! här hemma är de sol idag, faktiskt... vi har burit ner 23 proppfulla flyttkartonger från vinden som ska rensas innan vi flyttar... så då gör de inget om solen går i moln en stund...
jo jag tänkte fråga om du kunde hålla lite utkik efter lite grejer på loppis åt lisia??? tänkte börja samla på gamla färglada köksgrejer att ha i ett leksaks kök... typ emaljerade saker... byttor kastuller tvålhållare vispar å lite allt möjligt roligt... för billig penning! naturligtvis får du pengar av mig sen om du skulle hita nåt... å du... saknar er när de går länge mellan gångerna vi ses! kramis hälsa pojken din!

Ewa sa...

Ha det så jätte bra på er lilla tripp! Roligt att se alla bilder från din farmor och farfars hus! Roligt att se dig utklädd också. Gillar dina fina fiskögon i glasögonen! Kram Kram

Maria sa...

Hej!
Du är ju bara för fin utklädd i dina släktingars gamla glasögon och kläder!

anna sa...

vilka kul bilder! Och så läste jag att ni fått hemgrillad sik, mmm, det vattnas i munnen på mig!

Bara barah sa...

Söta ni, kanske ska börja använda glajjorna för jämnan?!...... eller kanske inte hehe man ser bokstavlig talat inte ett skvatt...

Jo även jag gllar både hängslena å luckorna... Helena kom efter!Duktiga Erika som springer! och Prylis ja jag ska hålla utkik efter pytte små köksgrejor på loppis.

Puss å kram