onsdag 8 juli 2009

Roadtrip i Norrland!

I går startade min och Jonas Norrlands-roadtrip. Vårt mål är Haparanda, men vi kommer stanna och hänga hos släkt, vänner och loppisar på vägen. Så från och med nu och till slutet av augusti så blir min blogg en resedagbok. Nu befinner vi oss i Hedesunda på mitt landställe som är den bondgården som min pappa och hans två systrar växte upp på. Hedesunda är en liten by utanför Gävle.
Idag har vi tagit det väldigt lugnt Man måste ju komma ner i varv. Hängt med fastrar och kusin. Fast vi har hunnit besöka två loppisar oxå. Där fyndade jag grytlapparna för några kronor. I nästa inlägg tänkte jag visa lite sköna bilder från sånt som finns i det gamla huset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh så kul att resedagboken kommit igång! ser framemot att läsa mer! vilka söta grytlappar! jag vill också på loppisar! om du ser nån sliten gammal rysk docka får du gärna köpa den till mej ;)
Kram!

Anonym sa...

Helloo! de dära grytisarna skulle kunna bli en fin bikini topp intesant! Här sitter iallafall jag i gekland och svettas fast det är sent, ölen är slut och jag borde väl gå och lägga mig.. men.. vill inte.

Det är gröna konstiga flyfän som surrar runt mitt huvud och på gatan nedanför bråkar några stackars katter om fisken jag ställde ut förut. Mina muskler bultar från gymmpasset idag då jag lyfte skrot med grekiska muskelknuttar haha, sen tog jag ett dop i det varma havet där tårna inte blir blå :)verkar som jag blir kvar i denna hetta till runt den 20-25 hoppas jag inte tynat bort tills dess :)

jahapp nu kliar ögonen dags att knoppa hoppas ni får en underbar roadtrip upp till de norrlänska mystiska skogarna.
Varning för älgen!!

kram på er båda!

xxxx

Bara barah sa...

Helena: så glad jag blir att du hänger med, håller utkik efter dockorna.

Erika: He he ska du komma hem som en bodybuilder! Låter som att du har det bra. Skriv gärna lite "dagbok" i kommentarerna så vet jag vad du har för dig oxå!

Puss på er!