söndag 19 juli 2009

`Helveete, så jävulskt schöönt i Ume`, men nu fortsätter vi uppått....

Till Luleå.......
Jag älskar Umeå dialekt den e som så jävulskt schööön. Det har varit några schöööna dagar hos Ante och Linda. Bra väder och två loppisar hann vi med,( se bild 1,2,3 och 4). Nu har vi nästan varit borta från Stockholm i två veckor. Känns skönt och jag har nästan sluppit att hamna i aktivitetsfällan under hela tiden. Fast i går kväll kände jag av det lite grann av någon anledning.... alltså stressen av att man måste utnyttja all ledighet med att klämma in massor med aktiviteter. Fast ja tror att miljöombytet har lugnat ner stressnerven för min del. Allt är ju aktiviteter hela tiden....Det är ändå frustrerande tycker jag att för att verkligen vara i nuet och njuta så måste man (eller jag) jobba aktivt med det. Alltså när man jobbar längtar man efter semestern och när semestern väl kommer så glömmer man bort att njuta och stressar runt som en galning, sen när semestern är över så längtar man tillbaka till den och kanske frågar sig varför man inte bara softade...
Nog om det..... Igår kollade vi på Jack Black i filmen som jag nu har glömt namnet på, "Tenacious D" kanske? Jag måste tillkänna ge att jag verkligen älskar Jack Black han är som så helvetets schöön. Tror jag måste införskaffa soundtracket till filmen, med `the best song in the world` ni vet den där där dom går in i en fotoautomat och sen slåss mot jävulen och bla bla bla....
Nu ska jag knapra nejlikor. På återseende.

3 kommentarer:

prylpinglan sa...

nåt så jävulskt härligt med semester! men ja de e precis som du säger... man stressar för mycket vill hinna med allt under så kort tid så när de e dags att jobba igen är är man kanske tom ännu mer sressad än innan... pelle börja jobba i morgon... den stackaren, men jag har de bra jag.. jag e ju ledig ända till januari! pelle har föresten flera tenacious D skivor.... ink "the best song in de world" kanske kan bränna???
kramis

metamorphosis sa...

Låter som en schöööön roadtrip ni är ute på!
Hälsa Norrbotten och Luleå från mig...

Bara barah sa...

Prylis: åh bränn till mig!!

Metamorphosis: Givetvis hälsade jag!