torsdag 29 oktober 2009

6 tankar om mat

1. Hamburgaren smakar lagård om man steker i rapsolja. Eftersmaken som man blåser ut genom näsan luktar spillta är jag rädd.
2. Lillasyster gör mycket godare pannkakor än mig.
3. Det godaste sättet att äta grape är att filéea den dvs. ta varsamt bort skalet på varje klyfta. Så får du en saftig sprängfylld filé likt en tigerräka.
4. Allt blir så mycket roligare att steka när man har en prickigt stekpanna.
5. Jag vet inte hur jag skulle klara mig i köket utan berbere (eritreansk chilikrydda), timjan och solroskärnor.
6. Har ni tänkt på att köttfärs ibland luktar svettig karl. Det finns liksom någon luktdimension som är slående lik.

7 kommentarer:

Turid Holm Flaa sa...

Så herlige bilder og tekst. Fargene er jo helt nydelige, og så mange fine grytekluter du har. Et stort smil fra meg.

C. Tvillingmamma sa...

Diggar stekpannan :)

Anonym sa...

euuuhhhhckk till insikt nr 6! jag vet exakt vad du menar! gubbsvett! särskilt om köttfärsen fått stå liiite för länge i kylen innan. Älskar för övrigt första bilden! och dina grapefruktfileér kan man inte få nog av! filéa genast en åt mej!

Toril sa...

Håller med:) gör en detox nu så jag äter "inga svettiga karlar" för tillfället! Allt gott!

Bara barah sa...

Jag filèar när ni vill! detox skulle jag nog verkligen behöva. Duktiga Toril!

Karin sa...

Hahaha! Är du vegetarian? :)

Bara barah sa...

Nä äter bara friterade löv när kassan sinar....;-)