söndag 4 oktober 2009

Söndag med Dalì

Jäkligt fin söndag har jag haft. Vaknade upp ganska sent. Hoppade in i duschen och mötte M, W, K och J på Mosebacke för brunch till live jazz. Vi åt medans regnet öste ner utanför fönstret. Allt från kycklingvingar till plättar. Det sprack upp så vi tog Djurgårdsfärjan över till Skeppsholmen och Moderna museet. Gick på Salvador Dalì utställning. Gillade den. Bilderna är från utställningen. Observera den bedårande pojken på bild nr 3, jag har aldrig sett en sån liten krabat titta så intresserat på konst....Sen begav jag mig hemåt och pappa kom förbi på spontanmiddag. Resten av kvällen har jag spenderat i soffan. En perfekt söndag enligt mig; vänner, mat, kultur och vila.

7 kommentarer:

Anonym sa...

tycker också att din söndag lät perfekt! och vilka fina bilder sen! jag fastnade med för bilden med pojken som fascineras över konsten! Hoppas vi ses nåt i veckan iaf på SU! Puss

Maria sa...

Lite läskiga bilder gjorde han, Dali!
Kul att du fångade den lilla killens blick så fint!

Anonym sa...

Fantastisk söndag, med fantastiska bildkompositioner. Bra Sara. Stolt över dig! Mycket stolt! stolt som en stolt jäkla stoltare i stoltskogens stolta skog :) // A

Anders von Lindholm sa...

Den "anonyma" var jag, Anders Lindholm.

flickanochtanten sa...

ah. det låter helt perfekt så god som en söndag kan vara.

Turid Holm Flaa sa...

Hei, hei her var det mye som inspirerer meg, fine bilder, fotografier og flotte tekster. Jeg kommer gjerne tilbake.

Den utstillingen ser veldig spennende ut. Så takk for denne lille titten og hyggelig hilsen på bloggen hos meg ;-)

Saša sa...

Låter skithärligt!
Älskar såna söndagar!!
Måste se Dali, alla säger att den är väldigt bra!