lördag 17 oktober 2009

Jag spelade fröken....

...igår på gruppredovisningen. Vi gjorde en dramatisering. Vi gestaltade ett apt-möte. Jag spelade Maggan 50+. Gift med Christer. Maggan tycker att vi "kan ha det som vi alltid har haft det på den här skolan". Jag är iförd hennes läsglasögon, som hänger i ett band runt halsen. Glasögonen orsakade ett stort skrattanfall mitt under redovisningen. Tårarna sprutade. Vi höll på att spåra ur totalt. Men lyckades samla ihop det i sista stund.

På kvällen var det skoj hos Kerstin. Vi skulle basta i den vedeldade bastun. Men det blev istället spel och babbel.

På bilden kan ni skåda min bästa "stränga frökenmin"....

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha va fin du är i glajjerna fröken! är säker på att det va en helt underbar pjäs! hade velat va där å beskåda spektaklet! saknar dej, vi borde ses inom en snar framtid! Puss

Maria sa...

Kul! Vilken tydlig karaktär. Jag har mött endel sådana som "Maggan" på arbetsplatser.

cocobrillo sa...

Kolla in mitt senaste blogginlägg appropå spelet

:)

Alla har vi nog träffat "Maggan"!
Finns på en VFU-plats nära dig.

Lady Thirty sa...

va kul :D
det här fick mig att minnas en redovisning vi hade på gymnasiet och vi hade spelat in en video där bland annat jag sitter iförd gigantiska röda brillor och ska vara seriös men lyckas inte utan brister ut i världens flamsattack gång på gång... :D hihi