tisdag 6 oktober 2009

"She`s got a smile that it seems to me"

Ikväll blev det inte så mycket pluggande. Istället har jag övat på att bli en rockstjärna. Eller rockstjärna och rockstjärna som Gustav Wasa skulle ha sagt. Jag hittade ett par lätta gitarrackord till "Sweet child O´mine" med Guns `n Roses. Och den har jag nu spelat ett antal gånger på den akustiska. Lite lamt att inte ha en elgitarr, men men. För typ 2 år sen gick jag på en gitarrkurs. Vi fick främst lära oss sånger som "Idas sommarvisa" och "Vart bor du lilla råtta". Inget fel i dem låtarna. Fast man tröttnade. Och man har inte gjort så mycket ansträngningar för att leta reda på ackord till andra låtar. Vilket är lite märkligt eftersom man (eller jag) hade som avsikt att bli rockstjärna efter den kursen. Fast lite då och då så händer det. Att jag letar upp nån låt. ...Med originalet ekande från youtube har jag kompat mig själv och Axel. Bortsett från att jag inte kan spela något gitarr riff...än... så börjar det låta helt ok nu.
Driiiiing. Fiiiire!

2 kommentarer:

Jenny at Dos sa...

Så snällt kommenterat. Tack. saknar din profilbild =)

Grytlapps-dock-ansikten är jag så svag för. De brukar alltid finnas kvar sist på loppisar.

Anonym sa...

gud va roligt! kan du inte spela den för mej! e säker på att det låter grymt! du är ju en naturalborn talent! Puss