söndag 25 oktober 2009

Bröllop och fallande höstlöv

Jag var på bröllop i lördags. Så härligt det är med bröllop. Jag har inte varit bortskämd med att gå på så många bröllop. Eftersom väldigt få av mina människor har kommit till skott på den fronten. Det fanns mycket kärlek i luften. Blandat med; nervositet, glädje, flygande ris och virvlande gula höstlöv..... Det var Jonas kusin som gifte sig och han var bestman iförd frack. Väldigt lustigt påhitt till kläder det där med frack.... Även jag hade gjord mig till. Iförd höga klackar och allt. Ni kan beskåda dem på bild ovan. 9 cm höga. Jag går i princip aldrig i klackar. Så eventuellt var dom lite för höga. Eventuellt så var det ingen hemlighet för någon på festen heller. Svajjande och stel. Eventuellt så struntade jag i det och dansade (utan att byta skor) hela festen lång.

På söndagen hängde halva släkten från bröllopet i Strängnäs. Vi tog en regelrätt dag i softningens tecken dvs. man slappar, hänger, äter, bastar, myser och kanske somnar lite. Jag och Lina gick även ut en sväng med kamerorna och plåtade lite höst. Fina Lina ser ni på bild. Björkarnas blad blir gula. Vi såg mest gul höst (Bortsett från rönnbär). Vi letade efter röd höst.

Får nog söka vidare en annan dag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

duktigt att kunna gå i sådana höga klackar! jag kan knappt gå i skor med någonsomhelst klack överhuvudtaget! platta ska de vara undertill! finaste höstbilderna också! allt går i samma färgskala! hur blev det med jackan, fick din pappa tag på den? massa kramar till dej

prylpinglan sa...

å du gör så fint! jag vill att min blogg ska bli så här skön å harmonisk igen, den är mest sur nu... känns ingen bra.
å du... sånna höga klackar.. mina fötter hade gått av. va duktig du e!

Katarina sa...

Stadsmissionen ligger i det nya köpcentret som byggts på Liljeholmens torg

Ewa sa...

Härliga bilder! Du får mig att vilja ge mig ut i naturen med min kamera..

Vad roligt att bröllopet blev lyckat! Ses i morgon! Lycka till med tentan! Kram!

Bara barah sa...

Ja jag kanske ska gå oftare i klackar nu när det bevisligen gick bra en hel kväll:-)

Tack Ewis, ses i möra!