fredag 17 april 2009

Frustrationen har nått sitt klimax

Okay. Jag å Helena hade vårt andra grupphandleda möte idag för C-uppsatsen Mötet höll på i två timmar. Och sanna mina ord det var två timmar av inre...tortyr. Bakgrunds info är: vi fick inte plats att skriva vårt arbete på den institutionen som vi tillhör vilket betyder att vår handledare inte har kompetens för vårt skrivområde och ingen förförståelse för vårt ämne. Det har lett till en dålig/märklig kommunikation till att börja med.
Vart ska man börja? ledordet i dagens frustrationen stavas; dravel.
Den som står för det kvalificerade dravlet är vår handledare. Som pratar så långsamt att det kryper i kroppen och man till slut börjar höra inre demoner. Grejen är att han handleder hela 17 arbeten vilket gör att man måste kämpa för att få tid med honom. Eftersom vi var flera arbeten där idag fick man 30 min till sitt förfogande. Det här visste vi på förhand så därför hade vi förberett oss väl genom att skicka in texten iförväg så han ska ha tid att läsa, vi har även bifogat tre frågor som vi vill använda tiden till att prata om. Vi har tagit med relevanta papper, pratat ihop oss innan.... varit galna pluggisar helt enkelt.
Men vad händer? Jo det visar sig att han inte har läst texten, inte riktigt har fattat vad vi skriver om och en en gång spenderar typ 15 långsamma minutrar att diskutera vad vi heter. Dom andra minutrarna spenderade han med att förstå kärnan i vårt ämne som vi klart och tydligt har skrivit! Varje eeeeeeehhhhh eller jja ni, som kom ur hans mun tog typ 7 min var. Jag har varit hostig och hes hela veckan så ju längre in i frustrations-mötet blev jag bara hesare och hesare och han pratade bara långsamare och långsammare, och avslutade med århundradets långsammaste; eeeeeeeeeeeehhh jaaa niiii....Waste of time! Sen tvingas vi sitta och lyssna på andra arbeten och hålla inne vår frustration som kändes som en inre myrstack som förökar sig i lavinfart.... det var pain rakt igenom....... (observera hur sjukt allvarliga vi är på första bilder hehe det var precis efteråt)
Det här måste ha varit det mest negativa inlägget i min korta blog historia.
Så med det ur mitt system, ska jag nu gå och fylla på det med "några kalla". Oj vad fint det kommer sitta.
Fred och kärlek!

4 kommentarer:

Anonym sa...

just precis så var det. kunde inte ha beskrivit det bättre själv. fortfarande blir jag arg och känner ångesten krypa när jag tänker tillbaka på det. vi är värda såå mycket bättre. och vi ska visa den flaggstången att vi minsann kommer att kamma hem den här matchen! kramar till världens bästa skrivpartner och vän!

prylpinglan sa...

ååå vliken dryg handledare, kan man verkligen inte få byta???
men vilka härliga bilder, å vad jag saknar er! hoppas du e frisk snart så ni kan komma hit! å va gott de lät "några kalla" även fast jag inte gillar öl.... knasigt va... men jag längtar efter några goda smarriga fruktiga kalla drinkar! jag får se till å pumpa ur en liter mjölk så vi kan gå ut en kväll å svepa sånt där kallt å gott! kramis

Maria sa...

Men så frustrerande! Slöseri med er dyrbara tid!

Bara barah sa...

Ja precis hehe skönt när man får medhåll, tack kära bloggfamily!!