torsdag 16 april 2009

Vår TV har trillat av pinn,

kastat in handuken, dukat under, tackat för sig, checkat ut, kolat vipen, slutat, stupat, cashat in sista checken, trallat på sista versen, gått till de sälla jaktmarkerna, tagit in tofflorna, flyttat till en enrummare, tagit ner skylten, bytt planhalva... somnat in.
Det hela hände för några dagar sen, lugnt och stillsamt.
Jag försökte trycka på TV:n och allt som visas på skärmen var ett blått streck. Jag prövade igen och inget livstecken. Over and out skulle man kunna säga.
Dom första två dagarna gick jag å Jonas runt å sa - åh vad skönt vem behöver en TV igentligen! Fast jag ska erkänna att även om vi bara hade tre kanaler är de lite jobbigt. Jag har speciellt vant mig vid att kolla nyhetsmorgon när jag äterfrukost. Det positiva har väl varit att man får mer gjort om kvällarna och vi spelar mer Yatzy-Maxi.
Kvällens resultat: Jag vann! med 325 mot Jonas "ynka" 279. Båda hade hela 5 strykningar.

3 kommentarer:

Ewa sa...

Å, jag beklagar sorgen..

Man saknar inte kon förräm båset är tomt..

Men Yatzy är ju kul också kul!

Anonym sa...

Era stackare! Men yatzy är ju faktiskt sååå mycket bättre! Kanske ska vi ha en maxi-yatzy-turnering, du, båni, jag och A? Lite icebrejker if you know whåt i mean! sen kan vi ju ha middag för hela tjocka slanten! Puss

Bara barah sa...

Hehehe Ewa den var bra!