måndag 27 april 2009

Helgen i fyra bilder

Den är så fin, stor och fylld med massa fina färger. En liten nyckelpiga såg den och satte sig på den - jag pratar om E:s tatuering.
Satt ute i gräset hela lördagen med kaffe, ritblock och grymma vänner som avlöste varann. En röd korkades upp under eftermiddagen. Satt å pratade, tittade på båtar, tittade på en dam som hade problem att få upp hängmattan......
Har börjat den stora rensningen av mina gammla prylar som fyller min vind, min garderob och mina föräldrars källare. Kommer bli ett låååångt projekt men nu har det börjat. När jag var liten gillade jag prylar. Det har inte ändrats.
KONSERT.... ack så längesen och oj vad jag behövde det. Salif Keita från Mali uppträdde på konserthuset. Instrumenten, musiken, tonerna, dansen... det var kärlek rakt igenom kan man säga. Fick sån galen energi känner jag.
Så! Det var helgen. Det har blivit en liten tradition det här med en helg-redogörelse märker jag, gillar det så det fortsätter jag nog med.
Fred!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag gillar verkligen prylbilden med kossan och vildsvinet!!!
Kaffebilden är också fantastiskt härlig! Detta här inlägget känns så skönt avslappnat, men har ändå en massa energi i sig! Jag blev inspirerad att berätta om min helg. Men jag har inga bilder typ. Nåja, tack ska du ha för idag förresten, förlåt att jag va en sur barnrumpa! Puss
Ps. Kolla upp Vioux Farka Touré för mer bra musik från Mali!

metamorphosis sa...

Det där lät och såg ut som en rätt skön helg det där...

Anonym sa...

Peaz! jag blev så imponerad av den stora stora skuggan som ges från den lilla lilla nyckelpigan!Det var en underbar dag det där:)

Blir det nåt loppis av din utrensning tro?

see ya!

Bara barah sa...

Sant Erika, skuggan är stooor har jag inte tänkt på innan. Loppis! hmm mycket möjligt hoppas du kommer då;-) peace