tisdag 14 april 2009

Tusch måla med tusch

Har målat några damer i tusch (se förra inlägget).
Hittade några lyxigare pennor hemma av märket"promarker" som jag har använt mig av. Jag skulle vilja köpa fler pennor, har fått mersmak känner jag. Problemet är att jag inte är så bevandrad på tuschpennor-scenen. Nån som har nått bra tips på prisvärda grejor?
Vore även bra att ha några schyssta pennor eftersom jag å min kollega "Kom Ketchup" eller Helena som hon även kallas har börjat dokumentera vårt gemensamma c-uppsatsskrivande genom en daglig strip. Alltså dagen sammanfattas med nån/några rutor serieteckning. Vansinnigt kul tycker vi och väldigt internt kan man säga. Vi har många starka sidor (som vi kommer visa prov på i examensarbetet hö hö) fast serieteckning är nog inte en av dom. Får se om vi "tusch" lägga ut nån strip här på bloggen nån vacker dag..
förstår att väntan kan bli ooooooolidlig (Peter Harysson),
tills dess får ni hålla till godo med
mina tuschdamer.

3 kommentarer:

prylpinglan sa...

åå va roligt de ser jag fram emot att få se! klart ni tusch!!!!!

Anonym sa...

Hallå! Vi glömde ju att strippa idag! Ja, alltså, att rita en strip! Skandal, vi tar det imorrn istället! Apropå tuschpennor kan jag ge dej ett tips! Affären Inspira vid konstfack-telefonplan säljer hur mycket tusch som helst! Både flytande och i pennform! Bege dej dit! Förslagsvis någondag då vi varit hos mej och skrivit innan! Puss och kram sålänge!

Bara barah sa...

Tack för tipset! när lönen/studiebidraget dimper ner då är det jag som gör en liten tripp hem till dig å inspira på vägen!